گفت‌وگو|

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق

10:14 - 07 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۰۲۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با میزان وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز گستره فعالیت سامانه بارشی به جز شرق سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سایر مناطق کشور تداوم دارد. شدت بارش در شمال خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید طی امروز در جنوب‌شرق و شرق کشور خبر داد و افزود: فردا برای کل کشور بارش‌ها پیش‌بینی شده است که بتدریج بعدازظهر فردا برای نیمه غربی کشور از میزان بارندگی‌ها کاسته خواهد شد و دما در این مناطق افزایش خواهد یافت.

نقشینه توضیح داد: چهارشنبه در نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است و بتدریج جوی آرام و پایدار و افزایش دما برای این مناطق حاکم می‌شود.

وی با اعلام اینکه سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود، گفت: در دامنه جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و اردبیل، افزایش موقتی دما همراه با وزش باد رخ می‌دهد.

نقشینه توضیح داد: پنجشنبه با عبور موجی از شمال‌غرب کشور مناطقی از استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی وزش باد شدید، افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با کاهش دما دارند. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود و جمعه گستره بارش کل نوار غربی، دامنه جنوبی البرز را در برمی گیرد و با تقویت این جریان برای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و بلندی‌های البرز، بارش و کاهش دما پیش بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز شمال و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم است و سه‌شبنه و چهارشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد شد و پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه ادامه داد: برای تهران نیز امروز آسمان ابری می‌شود و در برخی ساعت‌ها رگبار رخ می‌دهد. فردا آسمان تهران نیمه ابری است و گاهی وزش باد شدید دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۸، فردا ۲۰ درجه می‌شود و پیش‌بینی سرعت وزش باد برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در تهران شده است.  

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *