جوخه‌های آتش برای اجرای اعدام به ایالت‌های آمریکا بازمی‌گردد

14:22 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۹۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جوخه‌های آتش برای اجرای اعدام به ایالت‌های آمریکا بازمی‌گردد
قانونگذاران آیداهو در آمریکا لایحه‌ای را درباره بازگشت جوخه‌های آتش به این ایالت تصویب کردند.

خبرگزاری میزان - تصویر مردان مسلح در کنار هم که به سوی یک زندانی محکوم شلیک می‌کنند، ممکن است دوران گذشته را تداعی کند اما ایده استفاده از جوخه‌های آتش (تیربار) در آمریکا در حال بازگشت است.

به گزارش آسوشیتدپرس، قانونگذاران ایالت آیداهو به تازگی لایحه‌ای را تصویب کردند که در آن به دنبال اضافه کردن این ایالت به فهرست ایالت‌هایی هستند که جوخه‌های آتش (تیربار) را که در حال حاضر شامل می‌سی‌سی‌پی، یوتا، اوکلاهاما و کارولینای جنوبی است، مجاز می‌کند.

پس از اینکه شرکت‌های دارویی استفاده از داروهایشان را در فرآیند اعدام‌ها با استفاده از تزریق مواد کشنده ممنوع کردند، ایالت‌ها به دنبال یافتن روش جایگزینی برای انجام اعدام‌ها هستند.

آخرین اعدام با جوخه آتش در آمریکا چه زمانی بود؟

«رونی لی گاردنر» در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در زندان ایالتی یوتا به اتهام قتل یک وکیل در جریان تلاش برای فرار از دادگاه، با این روش اعدام شد. 

«گاردنر» روی صندلی نشانده، کیسه‌های شن دور او قرار گرفت و هدفی روی قلب او چسبانده شد.

همچنین ۵ کارمند زندان که از میان تعدادی از داوطلبان انتخاب شدند از فاصله ۲۵ فوتی(حدود ۸ متری) با تفنگ‌های کالیبر ۳۰ تیراندازی کردند. ۲ دقیقه بعد مرگ گاردنر اعلام شد. 

یک فشنگ خالی در یک تفنگ پر شده بود بدون اینکه کسی بداند این فشنگ در کدام تفنگ قرار دارد. 

به گزارش مرکز اطلاعات مجازات اعدام مستقر در واشنگتن، یوتا تنها ایالتی است که در ۵۰ سال گذشته از جوخه‌های آتش استفاده کرده است. 

بر اساس لایحه آیداهو، جوخه‌های آتش تنها در صورتی استفاده می‌شود که زندان‌ها نتوانند دارو‌های مورد نیاز برای تزریقات کشنده را تهیه کنند. 

از آنجایی که در دهه ۲۰۰۰ تزریق با استفاده از مواد کشنده به روش اصلی اعدام تبدیل شد، شرکت‌های دارویی استفاده از دارو‌های خود را ممنوع کردند.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط محققین در زمینه مجازات اعدام در آمریکا، از روز‌های استعمار تا سال ۲۰۰۲، بیش از ۱۵ هزار نفر در این کشور اعدام شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *