رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاگشای ووشو در ۱۴۰۱؛ از تاریخ سازی جوانان تا گرد و خاک صدیقی علیه صالحی‌امیری

8:45 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۹۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
پاگشای ووشو در ۱۴۰۱؛ از تاریخ سازی جوانان تا گرد و خاک صدیقی علیه صالحی‌امیری
فدراسیون ووشو در سالی که گذشت سرانجام پا گشا شد و در رویدادهای بین‌المللی شرکت کرد تا بالاخره بتوان عملکرد صدیقی و تیمش را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان - فدراسیون ووشو در سالی که گذشت روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و عدم حضور در مسابقات بین‌المللی طی سال‌های کرونایی به یکی از دغدغه‌های اصلی این رشته بدل شده بود، اما سرانجام پا گشا شد و در رویدادهای بین‌المللی شرکت کرد تا بالاخره بتوان در زمینه‌های مختلف عملکرد امیر صدیقی و تیمش را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

*کوراش نمره قبولی گرفت

در سال ۱۳۹۸ بود که با دستور وزرات ورزش و جوانان رشته کوراش از فدراسیون جودو به ووشو منتقل شد و فعالیت‌هایش را در این فدراسیون ادامه داد. کوراش در سالی که گذشت هم به درخشش خود ادامه داد و از لحاظ کسب مدال و نتیجه، سال درخشانی داشت و ۵۸ مدال رنگارنگ را در رویداد‌های بین‌المللی ثبت کرد. در کوراش افتخارات متعددی در رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان به دست آمد.

*تاریخ سازی آینده سازان ووشو

در مسابقات جوانان جهان، تیم ووشو ایران برای اولین بار در تاریخ در مجموع دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران بالاتر از چین قهرمان شد. این افتخار بزرگ خامه روی کیک ووشو در سال ۱۴۰۱ بود.

*مشکلات مالی و برگزاری مسابقات داخلی

پیکار‌های قهرمانی کشور و لیگ نیز برگزار شد، اما این فدراسیون نیز با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. بودجه محدود ووشو باعث بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری اردو‌ها و مسائل اینچنینی شد که قطعاً در سال آینده هم این موضوع ادامه دار است و مسئولان فدراسیون در پی حل این مشکل هستند.

*دبیری فدراسیون به نامی آشنا رسید

پس از استعفای علیرضا بهرمن دبیر سابق فدراسیون ووشو، این سمت به نامی آشنا در خانواده ووشو رسید. مجید ملکی به این سمت نائل آمد و پس از سال‌ها مدیریت تیم ملی بالاخره یک سمت اجرایی در فدراسیون گرفت.

پاگشای ووشو در ۱۴۰۱؛ از تاریخ سازی جوانان تا گرد و خاک صدیقی علیه صالحی‌امیری

*طوفان صدیقی در نشست خبری

رییس فدراسیون ووشو در ماه‌های پایانی سال در یک نشست خبری طوفانی شروع به پرده برداری از موضوعات مختلف کرد؛ صدیقی مدعی شد سیدرضا صالحی امیری، رییس سابق کمیته ملی المپیک تلاش زیادی در راستای برکناری او از فدراسیون ووشو کرده که این تلاش بی‌ثمر بوده است.

با این حال باید دید کمیته ملی المپیک با رییس جدید خود در سال آینده چه دیدگاهی نسبت به ووشو دارد؛ رشته‌ای که در بازی‌های آسیایی می‌تواند کمک حال کاروان ایران در مدال‌آوری و جایگاه تیمی باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *