ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ وزش باد شدید طی ۲ روز آینده

11:24 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۴۳
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ وزش باد شدید طی ۲ روز آینده
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بلندی‌های زاگرس مرکزی، بلندی‌های البرز و شمال‌غرب کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا با ورود سامانه بارشی جدید از سمت جنوب‌غرب و غرب به کشور در جنوب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، مرکز و به تدریج در بلندی‌ها و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در مناطق مستعد بارش تگرک و در ارتفاعات، بارش‌ها به شکل برف است.، ادامه داد: بیشترین بارش‌ها را در ایلام، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم.

 این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سازمان هواشناسی با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های پربارش هشدار نارنجی صادر کرده است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کاهش دید می‌شود که هموطنان باید نسبت به این شرایط احتیاط لازم را داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه روز دوشنبه سامانه بارشی کل کشور به جز جنوب‌شرق را در برمی‌گیرد، اظهار کرد:روز سه‌شنبه در نیمه شرقی، سواحل غربی دریای‌خزر، مناطق جنوب، مرکز و جنوب‌غرب کشور بارش باران رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت است و همچنین در اتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه برای غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز  بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: روز چهارشنبه نیز بارش‌ها محدود به نیمه شرقی می‌شود و اواخر وقت چهارشنبه این سامانه کشور را ترک می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید طی امروز و فردا در جنوب غرب کشور خبر داد و عنوان کرد: این شرایط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود و همچنین این شرایط را روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق، جنوب‌شرق و مرکز و چهارشنبه در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد هستیم.

رفیعی ضمن بیان اینکه روز یکشنبه در جنوب‌غرب و غرب و روز دوشنبه در شمال‌غرب و روز سه‌شنبه در مرکز و جنوب کشور با کاهش دما مواجه هستیم، گفت: از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس و روز سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: برای تهران امروز آسمان کمی ابری همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز ۱۰ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *