گفت‌وگو|

خاکبان: با وجود غیبت لژیونرها مقابل قزاق‌ها خوب بودیم/ بازی آسانی در قهرمانی آسیا نداریم

9:45 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۲۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
خاکبان: با وجود غیبت لژیونرها مقابل قزاق‌ها خوب بودیم/ بازی آسانی در قهرمانی آسیا نداریم
سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: تیم پیروز دیدار چین و قزاقستان رقیب احتمالی ایران در فینال خواهد بود.

دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، درباره صعود تیم ملی واترپلو به دور حذفی رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در بازی اول گروهی به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفتیم و با یک بازی منطقی ۱۵ بر ۲ به پیروزی رسیدیم. از آنجایی که بدون برگزاری بازی تدارکاتی به مسابقات قهرمانی آسیا آمدیم در بازی اول گروهی مقابل هنگ ‌کنگ از همه بازیکنان استفاده کردم و تعویض‌های زیادی انجام دادم تا به همه بازیکنان بازی برسد. در بازی دوم رو در روی قزاقستان قرار گرفتیم و با اینکه قزاق‌ها همیشه جزو تیم‌های مطرح آسیا بوده و رقیب اصلی ما به شمار می‌روند، در نهایت موفق شدیم به پیروزی برسیم. خداروشکر با غلبه بر قزاق‌ها صعودمان در همان بازی دوم قطعی شد و به نظرم با توجه به مصدومیت‌ها و همچنین غیبت لژیونرها نتیجه قابل قبولی کسب کردیم.

وی افزود: دیروز هم در بازی سوم دور گروهی مقابل فیلیپین بازی کردیم و از آنجایی که هم بازی سختی نبود و هم صعودمان قطعی شده بود به بیشتر بازیکنان اصلی استراحت دادم و با تعویض‌های به موقع، نگذاشتیم فشار زیادی به بازیکنان وارد نشود. فیلیپین را هم با اختلافی فاحش شکست دادیم و خوشحالم که به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شدیم. 

سرمربی تیم ملی واترپلو درخصوص حریف ایران در دور حذفی، گفت: باتوجه به صدرنشینی باید از ساعت ۱۹:۳۰ امروز با تیم چهارم گروه B یعنی ازبکستان در دور حذفی بازی کنیم و درصورتی که بتوانیم از سد تیم خوب ازبکستان بگذریم باید در مرحله نیمه‌ نهایی به مصاف برنده دیدار تایلند و هنگ‌کنگ برویم. اینگونه نیست که به خاطر صدرنشینی با تیم‌های راحت‌تری بازی کنیم چرا که در قهرمانی آسیا هیچ بازی آسانی نداریم و مقابل هر رقیبی باید برای پیروزی جنگید و نباید ازبک‌ها را به خاطر چهارمی در گروه‌شان دست کم بگیریم. در صورت صعود به نیمه نهایی به احتمال زیاد با تایلند بازی خواهیم کرد که امسال تیم خوبی را روانه مسابقات کرده است.

خاکبان در پایان درباره بازی احتمالی با چین در فینال، اظهار کرد: چینی‌ها هم با تیم دوره گذشته خود در قهرمانی آسیا در این دوره شرکت کرده و جدا از هماهنگی بالای تیمی با تمام بازیکنان اصلی و کادرفنی خود به این دوره از رقابت‌ها آمده است. چینی‌ها به نسبت در گروه راحت‌تری از ایران حضور داشتند و با اینکه تمام بازی‌های خود را بردند باید به مصاف تیم دوم گروه ما یعنی قزاقستان برود. همیشه بازی این دو تیم حساسیت زیادی دارد و غیرقابل پیش‌بینی است، اما پیروزی این بازی می‌تواند رقیب احتمالی ایران در فینال باشد. در وهله اول باید با پیروزی در دو بازی حذفی فینالیست شویم و سپس باید برای مقابله با چین یا قزاقستان در فینال تاکتیک مناسب را اتخاذ کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم و ایشالله با یک مدال خوشرنگ قهرمانی آسیا را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *