مسلمانان و سیاه‌پوستان در اتریش مورد تبعیض قرار می‌گیرند

14:40 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان و سیاه‌پوستان در اتریش مورد تبعیض قرار می‌گیرند
سازمان غیردولتی ضد نژادپرستی اتریشی «زارا» گزارش نژادپرستی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد که موارد تبعیض در این کشور را مستند می‌کند.

خبرگزاری میزان - سازمان غیردولتی اتریشی «زارا»، شکایت‎ها در موضوع نژادپرستی را در این کشور ثبت می‌کند و به قربانیان نژادپرستی و تبعیض در این کشور کمک می‌کند.

به گزارش «لوکال»، آن‌ها هر ساله با مواردی برخورد می‌کنند که شامل حمله به مسلمانان، مادران سیاه‌پوست و آزار و اذیت فرزندانشان و موارد دیگر می‌شود. 

بر اساس گزارش منتشر شده، در سال ۲۰۲۲، آن‌ها هزار و ۴۷۹ گزارش از حوادث نژادپرستانه دریافت کردند. 

در سال ۲۰۲۱ نیز، این سازمان هزار و ۹۷۷ گزارش نژادپرستی را مستند و رسیدگی کرده بود.

بیشتر حوادث آنلاین (۶۸ درصد) رخ داده است. با این حال، بسیاری از موارد در حوزه عمومی، در مکان‌هایی برای دریافت کالا‌ها و خدمات، شامل مقامات و موسسات عمومی، در موضوع استخدام، در نهاد پلیس یا در سیاست و رسانه اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش، یک مورد ذکر شده توسط پلیس زمانی اتفاق افتاد که یک افسر پلیس برای بررسی یک مهمانی به محل اعزام شد و ظاهراً وی فقط از افراد سیاه‌پوست خواسته بود که کارت هویت خود را نشان دهند. 

«ماتیاس فلوگ»، مشاور این سازمان، به روزنامه «استاندارد»، گفت که اغلب تلاش برای دفاع از خود در برابر چنین حملات پلیسی کم است.

به گفته وی، تحقیقات بیشتر در این زمینه‌ها متوقف می‌شود. یکی از دلایل این امر این است که هنوز هیچ نهاد مستقلی خارج از ساختار پلیس وجود ندارد که به این شکایت‎ها رسیدگی کند. 

این گزارش می‌افزاید که وزارت کشور اتریش اخیراً اعلام کرده است که فقط یک سازمان شکایت برای بررسی خشونت پلیس باز تاسیس خواهد کرد.

همچنین به گفته این سازمان، در دو گزارش از ۱۰ گزارش موضوعات نژادپرستی اقدام قانونی صورت گرفت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *