ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی/رئیس سابق موساد به نتانیاهو هشدار داد

13:43 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۸۱
ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی/رئیس سابق موساد به نتانیاهو هشدار داد
اعتراضات دو ماهه در اراضی اشغالی در حالی که کنست بخش اول تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تصویب کرد، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - «افرایم هالیوی»، رئیس سابق موساد، هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن ارتباط با واقعیت در پیشبرد بسته اصلاح قضایی از طریق کنست است و در معرض خطر ایجاد تجزیه کل نظام قضایی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش «هاآرتص»، این مقام سابق رژیم صهیونیستیف گفت: بحران کنونی یکی از آن رویداد‌های معمولی نیست که شما فقط از آن گذر می‌کنید، بلکه یک عمل تخریبی بزرگ است که می‌تواند کل ساختار‌ها را ویران کند. 

در همین حال، «گالی بهاراو میارا»، دادستان کل رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داد که قصد او برای شرکت در طرح قانونگذاری کابینه‌اش در مورد دستگاه قضایی این رژیم، با وجود حکم دادگاه عالی، غیرقانونی است.

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز چند روز قبل درباره اختلافات در این رژیم گفته بود: چند هفته گذشته ما را از هم جدا کرده است. اسرائیل در گیرودار بحرانی عمیق است.

به گفته او، هر فردی که فکر می‌کند یک جنگ داخلی واقعی خطی است که ما به آن نخواهیم رسید، هیچ ایده‌ای ندارد. فاصله کمی تا پرتگاه مانده است.

اعتراضات دو ماهه در اراضی اشغالی در حالی که کنست بخش اول تغییرات قضایی جنجالی کابینه را تصویب کرد، همچنان ادامه دارد.

ده‌ها هزار شهرک‌نشین در پی تصویب بخش اول تغییرات قضایی به خیابان‌ها رفته تا مخالفت خود را اعلام کنند. 

پلیس رژیم صهیونیستی هم از خودروهای آب پاش برای پاکسازی بزرگراه‌ها از وجود معترضان واکنش نشان داد و ده‌ها نفر را در پی این اعتراضات بازداشت کرد.

وضعیت در اراضی اشغالی همچنان متشنج است و بسیاری از محافل صصهیونیست نگران تأثیر تغییرات پیشنهادی بر نهاد‌های این رژیم هستند.

با ادامه افزایش تنش‌ها، بسیاری از کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهند که به صدای شهرک‌نشینان گوش دهد و به اصلاح قضایی پایان دهد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *