آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ فوت ۳۸۵ هموطن در سفرهای نوروزی

10:25 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵۲
آخرین وضعیت جاده‌های کشور/ فوت ۳۸۵ هموطن در سفرهای نوروزی
در این خبرآخرین وضعیت جاده‌های کشور و آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تاچهارم فرودین ماه بیان شده است.

خبرگزاری میزان - در این خبرآخرین وضعیت جاده‌های کشور و آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تاچهارم فرودین ماه بیان شده است.

۳۸۵ هموطن در سفرهای نوروزی جان خود را از دست داده اند
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۴:۴۸

سیدکمال هادیانفر گفت: در نوروز امسال ۲۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی تا روز گذشته به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر محور چالوس به دلیل ریزش سنگ مسدود است، افزود: در حال حاضر در محور رشت در محدوده ورودی منجیل و رودبار شاهد ترافیک نیمه سنگین و کندی حرکت هستیم و در محور هراز نیز حجم ترددها افزایش پیدا کرده است و در هر دو مسیر رفت و برگشت شاهد پر تراکم شدن ترافیک هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: متاسفانه تا روز گذشته ۳۸۵ نفر ناشی از تصادفات فوتی داشتیم و 7100 نفر نیز مجروح و مصدوم داشته ایم یعنی روزانه ۴۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند.

هادیانفر در پایان تاکید کرد: رانندگان حتما در ترددهای جاده ای از کمربند ایمنی استفاده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه بیشترین عامل تصادفات بوده است و ۲۷ درصد تصادفات مربوط به واژگونی است بنابراین لازم است رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اهتمام ویژه ای داشته باشند. همچنین ۴۵ هزار کیلومتر از راه های کشور راه های اصلی هستند که جدا شونده دارند و مابقی فاقد جداشونده هستند لذا باید رانندگان دقت بیشتری در این مسیرها داشته باشند.

 
پایداری جوی در تمام جاده های کشور/هراز مسدود نیست
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۲:۵۵

سرهنگ احمد شیرانی در تشریح آخرین وضعیت جاده‌های مواصلاتی کشور اظهارکرد: امروز مرحله اول بازگشت مسافران نوروزی در سطح جاده های کشور آغاز شده است و پیش بینی می کنیم در بعدازظهر ترافیک نیمه سنگین را شاهد باشیم همچنین شروع موج دوم رفت سفرهای نوروزی را در برخی محورهای مواصلاتی کشور شاهد هستیم لذا ترافیک نیمه سنگین در برخی جاده ها ایجاد شده است.

وی افزود: بی تردید در موج دوم سفرها و بازگشت سفرهای نیمه اول احتمال شکل گیری ترافیک های نیمه سنگین وجود دارد بنابراین نیاز است رانندگان در این شرایط با صبر و حوصله رانندگی کنند. در حال حاضر وضعیت پایدار جوی در محورهای مواصلاتی کشور را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: محور چالوس در هر دو محور رفت و برگشت به علت ریزش مداوم سنگ و کاهش ایمنی تردد برای رانندگان از روز گذشته مسدود شده است و این انسداد تا اطلاع بعدی ادامه دارد و نیروهای خدماتی در محور برای بازگشایی مشغول کار هستند. محور هراز و فیروزکوه به عنوان محورهای جایگزین هستند لذا محور هراز مسدود نیست.

ترافیک سنگین در جاده هراز و آزادراه قزوین- رشت
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده تونل شماره یک، آب اسک، بائیجانو شاهاندشت تا وانا هستیم.

همچنین ترافیک در مسیر شمال به جنوب این محور نیز در محدوده گالری امامزاده هاشم، آب اسک و دوراهی لاسم سنگین است.

وضعیت محور فیروزکوه نیز عادی بوده و ترافیک در این محور روان گزارش می‌شود.

طبق مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، ترافیک در محور قزوین- رشت در محدوده رودبار سنگین است.

محور کندوان نیز در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال و همچنین اغزادراه تهران شمال تا اطلاع بعدی به دلیل ایمنی ناکافی مسدود است.

ریزش سنگ در جاده چالوس
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۱:۴۱

غلامعلی فخاری گفت: ریزش سنگ در منطقه ولی آباد جاده چالوس، باعث مسدود شدن این جاده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران ادامه داد: ریزش سنگ، بدون خسارت و تلفات جانی بوده است اما از هم‌وطنان می‌خواهیم که در حال حاضر به جاده چالوس تردد نکنند.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۱:۲۶

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در بیشتر نقاط کشور، جوی پایدار و آسمانی شاهد هستیم و فردا شنبه با عبور موج‌های ضعیفی در برخی استان‌های شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

 وی ضمن اشاره به اینکه روز یکشنبه سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد می‌شود و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد و بارش باران رخ می‌دهد، ادامه داد: روز دوشنبه با گسترش فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر استان‌های کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده روند افزایشی دما را در بیشتر مناطق کشور انتظار داریم، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران افزود: تهران امروز وزش نسبی باد را دارد و امروز بیشینه دمای پایتخت ۱۸ درجه  گزارش شده که روند دمایی در پایتخت روند افزایشی است.

افزایش ۶.۴ درصدی تردد در محور‌های برون‌شهری
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۰:۴۹

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۸۳ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۶.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۶ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

تردد از محور چالوس و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۰:۴۷

امیر معصومی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را برای امروز جمعه، چهارم فروردین ماه تشریح کرد و گفت: در خصوص آخرین وضعیت محور‌های شمالی، تردد از محور چالوس مسیر رفت و برگشت و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است، همچنین تردد از محور هراز مسیر جنوب به شمال نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است، اما در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر رفت و برگشت تردد روان است.

معصومی افزود: ضمنا محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

به گفته وی محدودیت تردد با تغییر مسیر محور قدیم خرم آباد - پلدختر است که تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور محور‌های دارای انسداد فصلی را لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان و پونل – خلخال اعلام کرد.

 

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال همچنان مسدود است
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۰:۲۵

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر تردد از محور کرج چالوس و آزادراه تهران شمال، به دلیل ایمنی پایین ممنوع است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از محورهای جایگزین برای تردد استفاده کنند افزود: در حال حاضر تردد به استان مازندران از مسیر جاده هراز و فیروزکوه ممکن است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ترافیک وسائل نقلیه در این دو محور مواصلاتی را آرام و روان گزارش کرد و گفت: آزادراه قزوین- رشت که از دیگر مسیرهای پرترافیک ما بود نیز شرایط آرام دارد.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: در حال حاضر محور قدیم خرم آباد- پل دختر نیز مسدود است و رانندگان باید از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد- پل زال و خرم‌آباد- کوهدشت استفاده کنند.

وی باقی جاده‌های مواصلاتی و بین استانی را نیز آرام توصیف کرد و از مسافران خواست: زمان بازگشت خود را برنامه ریزی کرده و آن را به ساعات پایانی روز موکول نکنند زیرا بیشترین بار ترافیکی در بعد از ظهرها اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *