آخرین اخبار از زمین لرزه ۵/۶ ریشتری خوی و سلماس/ بستری ۲۰ تن از مصدومان زلزله

10:15 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵۱
آخرین اخبار از زمین لرزه ۵/۶ ریشتری خوی و سلماس/ بستری ۲۰ تن از مصدومان زلزله
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ ریشتر شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ ریشتر شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

زمان وقوع زلزله را ساعت ۶:۴۶:۵۴ ثانیه صبح جمعه چهارم فروردین در منطقه یزدگان خوی اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه نیز احساس شد.

اخبار تکمیلی در خصوص زلزله و میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه به‌زودی منتشر خواهد شد.

بستری ۲۰ تن از مصدومان زلزله خوی و سلماس/ توزیع پتو و چادر میان زلزله‌زدگان
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۴:۵۱

صادق محمودی به بیان آخرین آمارها در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی زمین لرزه ۵.۶ ریشتری خوی و سلماس، پرداخت و اظهار کرد: این زمین لرزه ۲۳۹ مصدوم داشته است که ۵۰ نفر از این مصدومان از شهرستان خوی و ۱۸۹ نفر از شهرستان سلماس هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ نفر شامل ۷ نفر از شهرستان خوی و ۱۳ نفر از شهرستان سلماس بستری شده‌اند و ۲۱۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند، ادامه داد: در پی این زمین لرزه شهرستان خوی بدون خسارت بر ابنیه و تأسیسات بوده است اما در شهرستان سلماس به ۸۰ باب منزل مسکونی در ۱۰ روستا آسیب متاثر از زمین لرزه وارد شده است که از این مجموع ۲ باب منزل مسکونی با خسارت بالای ۸۰ درصد و ۷۸ باب منزل دیگر با خسارت‌های جزئی ۲۰ الی ۵۰ درصد بوده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان سخنان خود تصریح کرد: همچنین در بین ۱۰ خانوار آسیب دیده در روستای مافی کندی ۸ تخته پتو و ۴ دستگاه چادر توزیع شده است.

 

آخرین اقدامات انجام شده در زلزله خوی و سلماس
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۵

 حمید محبوبی گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری، ۴فروردین ماه در شهرستان خوی و سلماس ۵۰ نفر در شهرستان خوی و ۱۸۹ نفر در سلماس به دلیل فرار و ترس از زلزله مصدوم شدند.

وی افزود: ۲ باب منزل مسکونی با خسارت بالای ۸۰ درصد و ۷۸ باب منزل دیگر با خسارت جزئی ۲۰ الی ۵۰ درصد بوده است.

محبوبی بیان کرد: در بین ۱۰ خانوار آسیب دیده در روستای مافی کندی ۸ تخته پتو و ۴ دستگاه چادر توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای برپایی اسکان اضطراری زلزله زدگان دارد گفت: ۱۲۵۰ تخته پتو جهت اسکان اضطراری در شهرستان سلماس و روستای مافی کندی سیلاب و شیرگی در نظر گرفته شده است.

شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده خوی پایدار است/ آماده‌باش گروه‌های عملیات آب و برق در مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۵

"سید اعتضاد مقیمی" با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرستان خوی، گفت: در پی این زمین لرزه خوشبختانه آسیبی به تاسیسات آب و برق این شهرستان وارد نشد و اختلال‌های پیش آمده در حوزه شبکه برق بلافاصله رفع شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی آب و برق در مناطق زلزله‌زده خوی به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش قرار دارند، افزود: گروه‌های عملیات آب و برق تا زمان مساعد شدن شرایط و با بهره‌مندی از تمهیدات لازم فعال هستند تا در صورت نیاز به محل اعزام شوند.

لازم به توضیح است، زمین لرزه شهرستان خوی به بزرگی ۵.۶ ریشتر بامداد روز گذشته (جمعه ۴ فروردین) در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

اسکان اضطراری افراد متاثر از زلزله خوی و سلماس
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۱:۴۱

حمید محجوبی، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهرستان خوی و سلماس، گفت: صبح امروز بعد از وقوع زلزله در شهرستان خوی و سلماس، امدادگران جمعیت هلال‌احمر اقدام به اسکان اضطراری افراد آسیب‌دیده از زلزله کردند.

وی ادامه داد: ایجاد کمپ اسکان اضطراری ویژه روستای مافی کندی به استعداد ۳۵۰ نفر در مسجد ریگ آباد توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شد.

محبوبی، با اشاره به تحویل چادر امدادی به خانه‌های تخریبی و تعمیری سطح یک برابر گزارش ارزیابی بنیاد مسکن افزود: همچنین برپایی اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۱۱ چادر در محوطه مدرسه روستا اتفاق افتاد. در روستاهای سیلاب سلماس، کمپ اسکان اضطراری ویژه اهالی روستای سیلاب در محل مسجد مغانجوق به استعداد۳۰۰ نفر، ایجاد کمپ اسکان اضطراری ویژه اهالی روستای شیرکی در مسجد روستا به استعداد ۲۵۰ نفر و برقراری کمپ اسکان اضطراری در مساجد فاطمه زهرا (س) و حضرت علی اصغر (ع) به استعداد ۵۰۰ نفر برای اسکان اضطراری احتمالی، توسط امدادگران انجام شد.

لازم به ذکر است که توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر، در شهرستان خوی، ۱۹ روستا و در شهرستان سلماس نیز ۲۱ روستا و شهرستان ارزیابی شده است.

۲۶ نفر در پی وقوع زلزله در آذربایجان غربی بستری شدند
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۱:۴۰

استاندار آذربایجان غربی در تشریح جزئیات جدیدترین وضع مناطق زلزله زده، گفت: در پی زلزله صبح امروز آمار مصدومین در دو شهرستان خوی و سلماس ۱۶۵ نفر بود که به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند و از این تعداد ۲۶ بستری و دیگر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی افزود: وضعیت پایداری در شبکه‌ها در حال حاضر وجود دارد.

کار گروه های ارزیاب به اتمام رسیده است
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۴:۲۷

پیرحسین کولیوند گفت: تیم های ارزیاب جست وجوی ۳۲ روستا و شهرها را انجام دادند و درحال حاضر کارشان به اتمام رسیده است و درحال حاضر فردی زیر آوار و مصدوم نداریم. درپی جست وجوی تیم‌های ارزیاب شش باب منزل مسکونی در روستا و دو باب منزل مسکونی در بخش شهری تخریب و مابقی به صورت ترک خوردگی مشاهده شده است.

وی افزود: درپی این زلزله ۱۱۰ مصدوم داشتیم که از این تعداد ۱۷ نفر بستری شده اند که روند درمان آنان درحال طی شدن است و رو به بهبود هستند و مشکل حادی ندارند.

کولیوند در پایان اظهارکرد: به منازلی که تخریب شدند چادر، پتو و اقلام ضروری دیگر تحویل داده شده است و برای افرادی که منازل آنان دچار ترک خوردگی شده است هر نظری که توسط ستاد مدیریت بحران استان و سازمان مسکن و شهرسازی اعلام شود انجام خواهد شد.

 مصدومیت ۱۰۴ نفر در پی وقوع زلزله در خوی و سلماس
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۴:۱۵

جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۹۲ نفر در شهرستان سلماس به اورژانس مراجعه کردند که ۷۵ نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند و ۱۷ نفر جهت مداوا بستری شدند که تا ساعات آینده ترخیص می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان خوی نیز ۱۲ نفر مصدوم داریم که ۷نفر ترخیص و ۵ نفر هم در حال درمان هستند.

جعفری افزود: به تعدادی از واحدها خسارت وارد شده که همکاران بنیاد مسکن در حال ارزیابی دقیق هستند.

زمین لرزه خوی به پنج واحد مسکونی در سلماس خسارت زد
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۳:۱۷
معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار سلماس اعلام کرد: پنج واحد روستایی این شهرستان بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری صبح جمعه به مرکزیت شهرستان خوی، خسارت دیدند.از این تعداد، ۲ واحد مسکونی در روستای مافی کندی و سه واحد مسکونی در روستای سیلاب این شهرستان قرار دارند.

وی افزود: بر اثر زمین لرزه امروز همچنین ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۶۴ نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

مصدومیت ۸۲ نفر در اثر زلزله ۵.۶ ریشتری خوی
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۳:۱۶

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: تا ساعت ۱۰:۳۰صبح امروز ۷۰ نفر در شهرستان سلماس به اورژانس مراجعه کردند که ۶۰ نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند و ۱۰ نفرهم در حال درمان هستند و تا چند ساعت ترخیص می‌شوند. 

وی افزود: در شهرستان خوی نیز ۱۲ نفر مصدوم داریم که ۷نفر ترخیص و ۵ نفر هم در حال درمان هستند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان زلزله خوی
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۲:۱۵

بهرام عین‌اللهی، در تماس تلفنی با رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، بر رسیدگی فوری و آماده باش کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و بسیج همه امکانات برای رسیدگی به مصدومان حادثه زلزله صبح امروز خوی تاکید کرد.

وی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خواستار ارائه فوری خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین خدمات درمانی مطلوب به مصدومان زلزله خوی شد.

تخریب و ترک خوردگی دیوارها در زلزله خوی/ اسکان موقت زلزله‌زدگان
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۲:۱۲

پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به اینکه کانون زلزله در میان شهرستان خوی و سلماس بود، نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر از دقایق ابتدایی وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هفت روستا از شهرستان خوی و چهار روستا از شهرستان سلماس مورد ارزیابی قرار گرفتند که بیشترین خسارت مربوط به روستاهای شهرستان سلماس بود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در روستاهای شهرستان سلماس تنها یک خانه تخریب داشتیم، اما تعداد تخریب و ترک خوردگی دیوارها محسوس تر بوده است.

کولیوند با بیان اینکه عملیات ارزیابی همچنان در روستاهای دیگر ادامه دارد اضافه کرد: فقط در روستای ماهفکندی یک خانه تخریب داشتیم و بیشتر روستاهای خسارت دیده مربوط به شهرستان سلماس بوده و اثرگذاری زلزله در شهرستان خوی بسیار نامحسوس بود.

کولیوند همچنین به اسکان موقت ساکنان روستا اشاره کرد و گفت: طبیعتاً کسانی که خانه های آنان دچار ترک خوردگی شده نیازمند اسکان اضطراری هستند که این اقدام توسط نیروهای هلال احمر در حال انجام است.

برپایی اردوگاه در ۲ روستای زلزله‌زده خوی
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۱:۰۵

حمید محجوبی، با اشاره به وقوع زلزله در مرز دو شهرستان‌ سلماس و خوی، گفت: خانه‌های مسکونی در دو روستای سیلاب و مافی‌کندی تخریب زیادی دیدند.

وی ادامه داد: با توجه به میزان تخریب گزارش شده، در این دو روستا که نزدیک به هم است، یک اردوگاه اسکان اضطراری برپا می‌شود.

68تا کنون نفر مصدوم شدند
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمیعت هلال‌احمر؛ حمید محبوبی، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهرستان خوی، گفت: طبق گزارش سازمان اورژانس کشور، ۵۸ نفر در حین فرار در شهرستان سلماس مصدوم شدند.

وی ادامه داد: ۸ نفر نیز به دلیل ریزش آوار آسیب دیدند که ۶ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند. ۲ نفر از اهالی روستای مافی کندی نیز به دلیل ترس و فرار از محل حادثه، مصدوم شدند.

محبوبی افزود: ۵۲ نفر از افرادی که مصدوم شده بودند، به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *