گزارش|

پرسپولیس ۱۴۰۱؛ بی جام و کم فروغ

0:15 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پرسپولیس ۱۴۰۱؛ بی جام و کم فروغ
تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۴۰۱ عملکردی مطلوب و راضی کننده برای هوادارانش نداشت.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۴۰۱ آنطور که باید و شاید ظاهر نشد و نتوانست به هیچکدام از جام‌های موجود در فوتبال ایران دست پیدا کند. سرخپوشان مدتی است در جایگاه مدیریت و کادر فنی به یک ثبات خوب رسیده اند و دیگر شاهد جابجایی‌های سابق نیستیم با این حال سال ۱۴۰۱ را بدون موفقیت پشت سر گذاشتند تا مدیریت و کادر فنی تا حدودی تحت فشار و زیر سوال بروند.

*پایان روز‌های خوش قهرمانی...

تیم فوتبال پرسپولیس پس از ۵ فصل قهرمانی مقتدرانه در فوتبال ایران، سرانجام جایگاه اولی را به استقلال پرتلاش فرهاد مجیدی تحویل داد تا هواداران که به قهرمانی و اول بودن عادت کرده بودند از این عملکرد ناراضی باشند. آن‌ها در حال حاضر و در پایان سال ۱۴۰۱ هم در کورس قهرمانی فعلا از سپاهان و استقلال عقب هستند.

پرسپولیس ۱۴۰۱؛ بی جام و کم فروغ

*طوفان در نقل و انتقالات تابستانی؛ هجوم ملی‌پوشان و خارجی‌ها به پرسپولیس

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات را پرقدرت و سریع شروع کرد و در تابستان و زمستان بازیکنان مهمی را به ترکیب خود اضافه کرد. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، سینا اسدبیگی، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا مهمترین بازیکنان ورودی پرسپولیس در سال ۱۴۰۱ بودند.

حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، جلال حسینی، رامین رضاییان، رضا اسدی، تمیروف، صفروف، پاکدل و لوکادیا در سال جاری از جمع سرخپوشان جدا شدند.

پرسپولیس ۱۴۰۱؛ بی جام و کم فروغ

*سهم همیشگی سرخپوشان از جام جهانی

تیم فوتبال پرسپولیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۴ نماینده در ترکیب تیم ملی داشت. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و مهدی ترابی بازیکنان باتجربه ایران در این جام بودند که همراه با سایر بازیکنان نتوانستند زیر نظر کارلوس کی روش اتفاقی خیره کننده رقم بزنند.

 

*آمار کلی:

پرسپولیس در سال ۱۴۰۱ در ۳۳ بازی به میدان رفت: ۳۰ بازی لیگ و ۳ بازی جام حذفی که حاصل آن‌ها ۱۹ برد، ۸ تساوی و ۶ باخت بوده است.

سرخ‌ها در این سال ۴۷ گل زدند و ۲۳ بار شاهد باز شدن دروازه خود بودند.

*گلزنان پرسپولیس در سال ۱۴۰۱:

یورگن لوکادیا - گولسیانی ۶ گل
محمد عمری ۴ گل
دیاباته - علی نعمتی - ترابی ۳ گل
رای انضباطی علیه تراکتور ۳ گل
اسماعیلی فر، عالیشاه، صادقی، اسدبیگی، سیامک نعمتی ۲ گل
پاکدل، تمیروف، عبدی، سرلک، هنانوف، پهلوان، پورعلی گنجی و آل کثیر ۱ گل
گل بخودی (نفت آبادان) ۱ گل

پرسپولیس ۱۴۰۱؛ بی جام و کم فروغ

پرسپولیس در پایان سال ۱۴۰۱ در لیگ برتر در جایگاه سوم قرار دارد و در جام حذفی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است و تقریبا شرایطی مشابه با استقلال دارد، اما برخلاف آبی‌پوشان در سال ۱۴۰۱ دستش از تمام جام‌ها کوتاه مانده و فشار زیادی روی رضا درویش و یحیی گل محمدی وجود دارد. سال ۱۴۰۲ می‌تواند شروع جدید برای پرسپولیس برای بازگشت به روز‌های خوب گذشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *