رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقری: ایران برای حل مسائل از طریق گفت‎وگوی مسالمت آمیز اقدام می‎کند

19:23 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۲۶
باقری: ایران برای حل مسائل از طریق گفت‎وگوی مسالمت آمیز اقدام می‎کند
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه، ایران همواره شریک قابل اعتمادی در ایجاد صلح و امنیت است، گفت: ایران از تمام ظرفیت و قابلیت خود برای حل مسائل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش آرمن پرس، علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در نشست مطبوعاتی در ایروان پایتخت کشور ارمنستان گفت: به دعوت همتای ارمنستانی ام و به عنوان بخشی از رایزنی‌ها از این کشور دیدار می‌کنم.

وی افزود: امروز و روز گذشته مذاکرات سازنده‌ای با همتای ارمنستانی خود و وزیر امور خارجه ارمنستان داشتم.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در این گفتگو‌ها بر موضع استوار ایران در موضوع برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید شد، گفت: ما در نشست‌های خود بر این موضوع تاکید داشتیم که ایران همواره شریک قابل اعتمادی در ایجاد صلح و امنیت است.

باقری گفت: کشور‌های منطقه خود ضامن صلح و ثبات هستند و حضور نیرو‌های خارجی نمی‌تواند تضمین کننده ثبات و صلح باشد؛ زیرا این نیرو‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اقدام جمهوری آذربایجان در ارتباط با محاصره گذرگاه لاچین و اشغال سرزمین‌های مستقل ارمنستان و نیز روایت‌های نادرست و جعلی «آذربایجان غربی» و «آذربایجان جنوبی» گفت: خداوند دیپلمات‌ها را خلق کرده تا از طریق گفتگوی مسالمت آمیز به برقراری ثبات کمک کنند.

باقری تأکید کرد: تصور می‌کنم که رهبران کشور‌های منطقه به اندازه کافی عاقل هستند که راه گفتگو را برای حل مسائل انتخاب کنند. 

وی اظهار کرد: ایران از تمام ظرفیت و قابلیت خود برای حل مسائل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: باقری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *