گزارش|

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

0:15 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۶۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها
تیم فوتبال استقلال در سال ۱۴۰۱ عملکردی خوب همراه با دو قهرمانی داشت.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال در سال ۱۴۰۱ روز‌های خوبی را سپری کرد و در این سال به ۲ جام قهرمانی در لیگ برتر و سوپرجام رسید. آبی‌ها مطابق معمول سال‌های گذشته تغییرات مهمی بر روی نیمکت مربیگری، بازیکنان و همچنین صندلی مدیریت باشگاه را تجربه کردند.

*سرانجام قهرمانی‌ها رسیدند...

پس از چندین فصل ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر، آبی‌ها با هدایت فرهاد مجیدی موفق شدند رکوردی بی نظیر در تاریخ لیگ برتر به ثبت برسانند و در ۳۰ بازی خود بدون هیچ شکستی قهرمان فوتبال ایران شوند. قهرمانی استقلال در هفته ۲۷ و تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ قطعی شد.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*خبر تکراری برای آبی‌ها؛ فرهاد رفت

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی تاریخی استقلال در لیگ برتر باشگاه محبوبش را ترک کرد و برای مربیگری راهی امارات شد. پس از این جدایی ناگهانی، مذاکرات زیادی با گزینه‌های داخلی و خارجی توسط آجورلو اتفاق افتاد و سرانجام ریکاردو ساپینتو پرتغالی هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفت.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*نقل و انتقالات هول هولکی

در تابستان ۱۴۰۱ استقلال نقل و انتقالات خود را کمی دیر شروع کرد و پیش از انتخاب سرمربی، برخی از بازیکنان جذب تیم شده بودند! سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، مهدی قایدی، محمد محبی، رضا میرزایی، امید حامدی فر و محمدحسین زواری جذب استقلال شدند و آرش رضاوند، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از تیم های فولاد و ملوان به جمع آبی‌پوشان برگشتند.

وریا غفوری، رودی ژستد، امیرحسین حسین زاده، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و عزیزبک آمانوف مهم ترین جداشدگان استقلال در سال ۱۴۰۱ بودند.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*چیزی که منتظرش بودیم؛ تغییرات مدیریتی

مصطفی آجورلو که با سر و صدای بسیار زیادی مدیریت استقلال را عهده دار شده بود و وعده‌های بسیار بزرگی به هواداران این تیم داده بود سرانجام در مهر ماه ۱۴۰۱ از روی صندلی مدیریت باشگاه برخاست و علی فتح الله زاده برای پنجمین بار به این جایگاه برگشت.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*نخستین قهرمانی سوپرجام با مرد پرتغالی

استقلال به عنوان قهرمان لیگ برتر روز ۱۱ آبان در شهر کرمان رودرروی نساجی مازندران (قهرمان جام حذفی) قرار گرفت و با تک گل امیر ارسلان مطهری موفق شد برای اولین بار فاتح سوپرجام ایران شود. کاپیتان استقلال موفق شد دومین جام تیمش در سال ۱۴۰۱ را بالای سر ببرد.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*جام جهانی با ۳ استقلالی

تیم فوتبال استقلال همانند رقیب سنتی خود همواره یکی از تامین کنندگان بازیکنان تیم ملی در تورنمنت‌های مختلف خصوصاً جام جهانی بوده است. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه بازیکن از ترکیب آبی پوشان در اردوی تیم ملی حضور داشت: سیدحسین حسینی که با مصدومیت علیرضا بیرانوند برای ۲ بازی فرصت سنگربانی پیدا کرد، روزبه چشمی موفق شد گلی تماشایی وارد دروازه ولز کند و ابوالفضل جلالی در تیم مسن ایران با ۲۴ سال سن، جوانترین مهره تیم ملی بود.

استقلال ۱۴۰۱؛ سال خوش قهرمانی‌ها

*آمار کلی

استقلال در سال ۱۴۰۱ در ۳۴ بازی به میدان رفت: ۳۰ بازی لیگ، ۳ بازی جام حذفی و ۱ بازی سوپرجام که حاصل آن‌ها ۱۹ برد، ۱۲ تساوی و ۳ باخت بوده است.
آبی‌ها در این سال ۴۴ گل زدند و ۲۰ بار شاهد باز شدن دروازه خود بودند.

*گلزنان استقلال در سال ۱۴۰۱:

کوین یامگا ۸ گل
قایدی و مطهری ۶ گل
محبی ۵ گل
حسین زاده ۳ گل
گل به خودی حریف (ذوب آهن، ملوان و مس کرمان) ۳ گل
رمضانی، چشمی، حردانی ۲ گل
سلمانی، بابایی، غلامی، میرزایی، مهدی پور، رضاوند، دانشگر ۱ گل

استقلال در پایان سال ۱۴۰۱ در لیگ برتر در جایگاه دوم قرار دارد و در جام حذفی به مرحله یک چهارم پایانی رسیده است و برای کسب هر دو جام شانس بالایی دارد. هواداران این تیم به طور کلی از عملکرد مدیریت، کادر فنی و بازیکنان رضایت دارند و در سال جدید می‌توانند امیدوارتر باشند.

البته یکی از چالش‌هایی که استقلالی‌ها با آن همچنان دست به گریبان هستند، بدهی‌های خارجی به خصوص پرداخت مطالبات سنگین استراماچونی مربی سابق آبی‌پوشان است. کمیته انضباطی فیفا تا دهم فروردین ماه به باشگاه استقلال مهلت داده تا بدهی سرمربی سابق خود را پرداخت کند، در غیر اینصورت جرائم سنگینی همچون از دست دادن مجوز حرفه‌ای، حذف از لیگ قهرمانان آسیا، کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر ممکن است آبی‌پوشان را تهدید کند، اتفاقی که باید دید در نهایت فتح‌الله‌زاده و همکارانش چه راهکاری برای آن خواهند اندیشید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *