دور جدید عملیات پلیس آلمان برای مقابله با براندازی

13:17 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۷۷
دور جدید عملیات پلیس آلمان برای مقابله با براندازی
مقامات آلمانی دور جدید عملیات برای مقابله با براندازی را در ۷ ایالت این کشور آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – مقامات آلمان دور جدید عملیات مقابله با براندازی و جستجو برای اعضای گروه «شهروندان رایش» را آغاز کرده‌اند.

به گزارش شبکه «ای. آر. دی» آلمان، دور جدید این عملیات در ۷ ایالت این کشور و در ادامه تحقیقات درباره اعضای گروه «شهروندان رایش» صورت می‌گیرد.

به گزارش این رسانه آلمانی در دور جدید عملیات، تیراندازی‌هایی نیز صورت گرفته و یک افسر پلیس نیز مجروح شده است.

دادستان کل آلمان از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

در همین حال مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان ضمن تایید عملیات امروز در ۷ ایالت گفت: دادستان‌های فدرال امروز ۲۰ ساختمان را مورد بازرسی قرار دادند.

همچنین رسانه‌های آلمان گزارش دادند: به عنوان بخشی از عملیات امروز ۱۹ ساختمان در ۷ ایالت آلمان و یک ساختمان در سوئیس مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

آذرماه گذشته بود که نیروی‌های امنیتی آلمان در یک عملیات ضربتی در ۱۱ ایالت این کشور، ۲۵ نفر را که گفته می‌شد قصد براندازی دولت و نظام حاکمیتی کنونی این کشور را داشتند دستگیر کردند.

پلیس آلمان با استفاده از ۳ هزار نیروی امنیتی، عملیاتی را علیه آنچه مظنونان راست افراطی پشت «توطئه سرنگونی دولت» خوانده شد، انجام داد.

منابع آلمانی اعلام کردند که این عملیات «تندرو‌های راست افراطی» را هدف قرار داد که ظاهرا به دنبال سرنگونی دولت با استفاده از خشونت بودند.

مقام‎های آلمانی، در آن زمان گزارش دادند که چهره‌های راست افراطی که عضو گروه «شهروندان رایش» خوانده شدند، تلاش داشتند با انجام یک کودتای نظامی به پارلمان آلمان حمله کنند.

در حال حاضر جنبش «رایشبورگر» یا همان «شهروندان رایش» به طور فزاینده‌ای به منبع نگرانی مقامات آلمانی تبدیل شده است؛ رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان، گفته که جنبش مذکور در سال‌های گذشته رشد کرده است و سطح بالایی از خطر را به همراه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس آلمان آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *