رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا دوم فرودین/ تا کنون فوت ۳۲۵ نفر

11:27 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۶۶
آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا دوم فرودین/ تا کنون فوت ۳۲۵ نفر
در این خبر آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا دوم فرودین ماه بیان شده است.

خبرگزاری میزان - در این خبر آخرین آمار تصادفات جاده‌ای تا دوم فرودین ماه بیان شده است.

جاده کرج - چالوس بسته شد
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۰:۱۷

سرهنگ پیمان کرمی، رییس پلیس راه البرز با اشاره به بسته شدن جاده کرج – چالوس، گفت: ساعتی پیش یک فقره سقوط سنگ در محدوده سیاه بیشه رخ داد.

وی در این راستا افزود: به منظور پیشگبری از حوادث احتمالی آزادراه تهران - شمال و میدان امیرکبیر در جاده کرج - چالوس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

تردد در مسیر شمال به جنوب محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۵:۵۳

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، به دلیل ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس (حدفاصل شهرستانک تا نساء)، تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

بوران شدید در جاده کرج - چالوس / ترافیک سنگین است
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۳:۱۸

رئیس پلیس راه البرز گفت: اکنون در جاد کرج - چالوس شاهد بوران و بادکوبه شدید هستیم که سبب کندی تردد شده است.

وی افزود: اکنون ترافیک در خط جنوبی جاده کرج - چالوس از محدوده شهرستانک تا دیزین سنگین است

کاهش ۱۵.۶ درصدی تردد در محور‌های برون شهری
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۴۰

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است. طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۹۸ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۰ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

ادامه بارش‌ها تا ۵ روز آینده/ورود سامانه بارشی اوایل هفته آینده
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۴۰

 در دومین روز از تعطیلات نوروزی فعالیت سامانه بارشی امروز - چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، بیشینه بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوی امتداد البرز، شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی پنجشنبه در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

بعدظهر روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

بعدظهر روز شنبه با ورود سامانه جدیدی از سمت غرب، بارش در بخش‌هایی از غرب، مرکز و همچنین دامنه‌های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه تشدید شده و گستره آن استان‌های واقع در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات جنوب شرق را فرا می‌گیرد.

طی این پنج روز بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

امروز در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود

از امروز تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دیدی افقی انتظار می‌رود.

دریای خزر امروز چهارشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج است.

براساس این گزارش، امروز - چهارشنبه هوای تهران ابری، دارای مه رقیق و بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است و در روز‌های آتی نیمه ابری و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

فوت ۳۲۵ نفر در تصادفات جاده‌ای از ابتدای طرح نوروزی
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۳۸

سرهنگ احمد شیرانی گفت: با توجه با بارش‌ها از روز گذشته، شرایط متفاوتی در برخی از جاده‌های کشور ایجاد شد، جاده چالوس که از شب گذشته به دلیل پایین آمدن ضریب ایمنی و برف و کولاک مسدود شده بود، امروز بازگشایی شد، اما کماکان بعضی از محور‌های کوهستانی مثل هراز، فیروزکوه و چالوس با بارش پراکنده برف مواجه هستند.

وی گفت: تردد در محور خلخال به اسالم نیز به علت بارش شدید برف به سختی صورت می‌گیرد و هموطنان برای عبور در این مسیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند. 

شیرانی افزود: با توجه به بارش و لغزندگی مسیر در اکثر محور‌های کشور، احتمال واژگونی، خروج از مسیر و تصادف زنجیره‌ای بالاست و از هموطنان میخواهیم که با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه تردد نمایند.

 رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، گفت: در محور‌های جنوبی استان‌های جنوب شرقی هم، پدیده وزش باد شدید باعث کاهش میدان دید در رانندگی شده است، رانندگان با احتیاط بیشتری حرکت کنند و به توصیه کارشناسان بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت نمایند. 

سرهنگ شیرانی با اشاره به آخرین آمار فوتی‌های تصادفات، گفت: از ابتدای شروع سفر‌های نوروزی از روز ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته، ۲۶۷ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته که در این میان، ۳۲۵ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-رشت و محور هراز
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۳۵

 امیر معصومی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور، وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور برای امروز چهارشنبه دوم فروردین ماه را تشریح کرد و گفت: ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پیست آبعلی تا آب اسک، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – رشت محدوده رودبار و تردد روان در محور‌های چالوس و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال (رفت و برگشت) آخرین وضعیت محور‌های شمالی است

همچنین محور‌های شمالی دارای بارش برف و باران هستند.

معصومی در خصوص آخرین وضعیت جوی نیز گفت: بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز، مازندران، زنجان، سمنان، کردستان و چهارمحال و بختیاری و بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی و گیلان گزارش شده است.

وی محدودیت تردد با تغییر مسیر را اعلام کرد و افزود: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور محور‌های دارای انسداد فصلی را لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان و پونل – خلخال اعلام کرد.

به گفته معصومی محور مسدود غیر شریانی شهمیرزاد – فولاد محله - کیاسر اعلام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *