ادامه بارش‌ها تا ۵ روز آینده/ورود سامانه بارشی اوایل هفته آینده

11:19 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۶۵
ادامه بارش‌ها تا ۵ روز آینده/ورود سامانه بارشی اوایل هفته آینده
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی پنج روز آینده بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، در دومین روز از تعطیلات نوروزی فعالیت سامانه بارشی امروز - چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، بیشینه بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوی امتداد البرز، شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی پنجشنبه در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

بعدظهر روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

بعدظهر روز شنبه با ورود سامانه جدیدی از سمت غرب، بارش در بخش‌هایی از غرب، مرکز و همچنین دامنه‌های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه تشدید شده و گستره آن استان‌های واقع در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات جنوب شرق را فرا می‌گیرد.

طی این پنج روز بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

امروز در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود

از امروز تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دیدی افقی انتظار می‌رود.

دریای خزر امروز چهارشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج است.

براساس این گزارش، امروز - چهارشنبه هوای تهران ابری، دارای مه رقیق و بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است و در روز‌های آتی نیمه ابری و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *