از امشب؛

«قهرمانان معمولی» روانه آنتن شبکه یک می‌شود/ معرفی کارآفرینان برای حل مشکلات کشور

12:30 - 01 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۴۹۳
«قهرمانان معمولی» روانه آنتن شبکه یک می‌شود/ معرفی کارآفرینان برای حل مشکلات کشور
مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری از امشب ۱ فروردین پخش خود را از شبکه یک آغاز می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی پروژه، مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری به عنوان جدیدترین محصول مرکز مستند سوره مهمان مخاطبان رسانه ملی در ایام نوروز ۱۴۰۲ می‌شود.

بر این اساس این مجموعه مستند ۱۳ قسمتی از امشب سه‌شنبه ۱ فروردین‌ماه هر شب ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۱:۰۰ است.

همزمان با نزدیک شدن به زمان پخش از لوگو و تیزر «قهرمانان معمولی» که طراحی و ساخت آن به ترتیب برعهده پوریا هنزکی و مریم کیومرثی بوده است، رونمایی شد.

مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده ۳ کارگردان این مجموعه مستند هستند که در استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان و تهران جلوی دوربین رفته است.

«قهرمانان معمولی» روایتی مستند از زندگی افرادی است که نقش خود را در بهبود وضعیت جامعه پیدا کرده‌اند. این اثر قصه افرادی را به تصویر می‌کشد که در نقاط مختلف ایران آزمون و خطا‌های انفرادی در زندگی داشتند و در مقطع و جایگاهی که به یک سود و منفعتی رسیده‌اند، آن را از یک فعالیت شخصی به مردم منطقه یا کل ایران تعمیم داده‌اند.

مخاطبان در این مجموعه مستند با داستان زندگی کشاورز، دامدار، معلم، کارآفرین، ورزشکار، روحانی و جهادگری آشنا می‌شوند که دور از پایتخت زندگی و مساله‌محور عمل می‌کنند.

اولین قسمت از «قهرمانان معمولی» با نام «آتون» به قصه «طیبه آتون» بانوی ۲۸ ساله از روستای کلاب وسطی شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد که زندگی خود را از دل کتاب‌ها و قصه‌ها پیدا می‌کند. او این قصه‌ها را سینه به سینه روستا به روستا در دل جنگل‌های بلوط برای بچه‌ها می‌خواند و دنیای بچه‌ها را با قصه‌های بزرگ، رنگی می‌کند.

عوامل این مجموعه مستند عبارتند از کارگردانان: مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده، تصویربرداران: مجتبی حیدری، مهدی رشوند، زهرا استادزاده، سیدمتین هاشمی، پوریا ترابی و مریم سردشتی، صدابرداران: عرفانه سیدمحمدی، فاطمه حسین‌مردی، محدثه مدنی و شیما فیض‌نسب، تدوین: مهدی رشوند و مریم کیومرثی، تحقیق و پژوهش: فاطمه حیدری، نویسنده: فاطمه حیدری و صبا هاشمی، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی، ساخت تیزر: مریم کیومرثی، مریم سردشتی و فاطمه حسین‌مردی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: عاطفه سادات صفوی، محدثه مدنی، فاطمه حسین‌مردی و افسانه شهباززاده، مجری طرح: آژانس مستند سو و محصول مرکز مستند سوره.

مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» در ایام نوروز ۱۴۰۲ هرشب ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱:۰۰ خواهد بود.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *