قشقایی راد: هندبال ساحلی ایران، آسیا را از خواب بیدار کرد/ اشتباهات داوری مقابل عمان زیاد بود

12:10 - 29 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۳۷۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
قشقایی راد: هندبال ساحلی ایران، آسیا را از خواب بیدار کرد/ اشتباهات داوری مقابل عمان زیاد بود
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: خدمتی که تیم ملی هندبال ایران به هندبال آسیا کرد، تاثیرش را در سال‌ها خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - مهدی قشقایی‌راد، سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی در گفت‌‌وگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، پس از کسب عنوان سومی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در اندونزی اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها به دلیل اینکه انتخابی مسابقات جهانی بود، سطح بالایی داشت، تا روز بازی با قطر همه چیز برای ما خیلی خوب پیش رفت. ملی‌پوشان ما در این رویداد به شکلی عمل کردند که همه ایران را یکی از تیم‌های فینال و در بازی ایران و عمان همه ایران را پیروز می‌دانستند، اما متاسفانه در بازی مقابل عمان گیم اول را خوب شروع نکردیم و بسیاری از شوت‌های ما گل نشد. در نیمه دوم بازی پایاپای بود، به هر حال بازیکنان ما جوان و بی‌تجربه هستند و در لحظات آخر یک توپ را از دست دادند و بازی را به عمان واگذار کردیم.

وی افزود: ما جوان‌ترین تیم در این رقابت‌ها بودیم، این موضوع تحسین نمایندگان هندبال ساحلی آسیا و حتی فدراسیون جهانی را برانگیخته بود. فکر می‌کنم خدمتی که تیم ملی هندبال ایران به هندبال آسیا کرد، تاثیرش را در سال‌ها خواهد داشت. به دلیل اینکه همه تیم‌ها به فکر پوست اندازی افتادند تا ترکیب تیم خود را جوان و نسل عوض کنند. تیم هندبال ساحلی ایران همه را از خواب بیدار کرد که تیم‌های دیگر نیز به فکر جوان‌سازی بیافتند.

قشقایی‌راد عنوان کرد: کار کردن با یک تیم جوان ریسک دارد، من و رئیس فدراسیون هندبال این ریسک را پذیرفته بودیم. واقعاً فکر نمی‌کردم که بازی فینال راه پیدا نکنیم، اما در بازی مقابل عمان شرایط طوری پیش رفت که مغلوب شدیم. تیم ما واقعا پتانسیل و توانایی حضور در فینال را داشت، اما در بازی نیمه نهایی روز ما نبود و بسیاری از ضربات بچه‌ها را دروازه‌بان تیم عمان گرفت. اشتباهات داوری در بازی نیمه نهایی مقابل عمان برای تیم ایران زیاد بود. پس از بازی من این موضوع را پیگیری کردم و فیلم بازی را به داوران نشان دادم، چند موقعیت را داوران قبول داشتند و ناظر فدراسیون جهانی موافق این موضوع بود. با این اشتباهات مجموعه زحمات یک کشور از بین می‌رود.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران اظهار کرد: رئیس انجمن هندبال ساحلی فدراسیون جهانی به من گفت، تنها تیمی که در این مسابقات هندبال ساحلی بازی می‌کند، ایران است و آینده از آن هندبال ساحلی ایران خواهد بود. من شخصا مسئولیت دو شکست که در این رویداد داشتیم را گردن می‌گیرم، بازیکنان همه تلاش خود را کردند و من مسئول فنی این تیم هستم. ما می‌توانیم آینده خوبی را تا سال‌های سال برای هندبال ساحلی ایران متصور باشیم. کشور‌های آسیایی با دیدم تیم ایران یاد جوانسازی تیم‌های خود افتادند، اگر همین الان شروع کنند، سه سال از تیم ملی ایران عقب هستند.

او ادامه داد: این مسابقات می‌تواند تجربه خوبی برای تیم ما به حساب بیاید که نسل جوان ما در قالب تیم ملی بزرگسالان در آن حضور پیدا کرد. بازیکنان با حضور در این مسابقات تجربه گران‌بهایی را به دست آوردند. در حال حاضر تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های هندبال ساحلی آسیا است و بهترین کیفیت هندبال ساحلی را ارائه می‌دهد. به هر حال تجربه چیزی نیست که بتوان یک روزه به دست آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *