پایان مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال/ حذف بند جنجالی تصویب شد

12:15 - 28 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۲۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پایان مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال/ حذف بند جنجالی تصویب شد
در مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال بند‌های مختلفی به تصویب اعضا رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،  مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۱ و با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون، اعضای هیات رئیسه و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و امیر قلعه نویی در مرکز ملی فوتبال به صورت وبینار برگزار شد و بندهای زیر به تصویب اعضا مجمع رسید:

*صورتجلسه مجمع عمومی ۸ بهمن ۱۴۰۱

*گزارش عملکرد ۶ ماهه فدراسیون فوتبال

*برنامه و بودجه ۲ ساله، ۱۴۰۰-۱۴۰۱و ۱۴۰۱-۱۴۰۲

*اصلاح بند یک ماده ۲۸ اساسنامه و اصلاح ماده ۳۷ اساسنامه؛ بر این اساس عزل رئیس و اعضای هیات رئیسه در اختیار اعضای مجمع طبق اساسنامه جدید خواهد بود.

*بند ۸ ماده ۳۳ اساسنامه

*انتخاب اعضای  کمیته حسابرسی به این ترتیب احساس رحمانی نیا رئیس کمیته، سعید برزگر معاون کمیته و علیرضا براتی عضو کمیته شدند.

خبرگزاری میزان - بر این اساس و با توجه به اصلاح بند یک ماده ۲۸ اساسنامه و اصلاح ماده ۳۷ اساسنامه؛ پیشنهاد برکناری رئیس یا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، حداقل با درخواست دو پنجم اعضای مجمع در دستور کار قرار می‌گیرد و عزل آن‌ها صرفاً از اختیارات مجمع عمومی فدراسیون خواهد بود. همچنین اختیار هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل موقت رئیس و اعضای هیئت رئیسه، از اساسنامه فدراسیون حذف شد.

از سوی دیگر برای پیشنهاد عزل رئیس یا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، باید رأی‌گیری مجمع به‌صورت مکتوب و مخفی انجام شود و این پیشنهاد تنها در صورت کسب بیشتر از ۵۰ درصد آرا عملیاتی خواهد شد.

از سوی دیگر با استناد به اصلاح بند ۸ ماده ۳۳ اساسنامه نفراتی که به نمایندگی از رؤسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها یا باشگاه‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عضو می‌شوند، در صورت برکناری یا استعفا از سمت‌های خود در هیئت فوتبال یا باشگاه مربوطه، باید از عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم عزل شوند.

پیش‌تر شهاب‌الدین عزیزی خادم در بهمن ۱۳۹۹، با رأی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از ریاست این فدراسیون عزل شد. بدین ترتیب با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بند مربوط به ماده‌ای را که پایان کار عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال را رقم زد را از اساسنامه فدراسیون حذف کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *