۵ ایستگاه جدید مترو از فردا اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند  

18:47 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۷۶
۵ ایستگاه جدید مترو از فردا اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند
 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از پذیرش مسافر در ۴ ایستگاه جدید در خط ۶ و ایستگاه دادمان در خط ۷ در روز یکشنبه ۲۸ اسفند خبر داد.

خبرگزاری میزان - مسعود درستی با اعلام خبر آغاز مسافرگیری در ۵ ایستگاه جدید مترو از فردا، گفت: مراسم افتتاح ۵ ایستگاه مترو امروز (شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حوم با بیان اینکه پذیرش مسافر در ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو و ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت، ولی عصر (عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ مترو از فردا یکشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: وی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه بهره‌برداری‌شده در خط ۶ مترو قرار دارد.

وی ادامه داد: این خط تاکنون با ۱۳ ایستگاه در قالب ۱۷ کیلومتر مسیر به مسافران متروی پایتخت سرویس‌دهی می‌کرد و حالا با افتتاح ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت، ولی عصر (عج)، بوستان لاله و کارگر، عملاً ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت، ولی عصر (عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ فراهم شد.

درستی گفت: بهره‌برداری از ایستگاه دادمان در خط ۷ متروی تهران دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل شده است.

وی افزود: با افتتاح این ایستگاه، خط هفت مترو با ۲۳ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همچنین با اشاره به نحوه سرویس‌دهی در این ایستگاه‌ها، گفت: ساعت فعالیت ایستگاه‌های جدید همانند تمام ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری از ساعت ۵:۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ است و فاصله حرکت قطار‌ها در خط شش ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۲ دقیقه یکبار است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *