گزارش|

تیراندازی با کمان در ۱۴۰۱| از انتخاب مجدد شعبانی بهار تا بدون اعزام‌ برون مرزی در نیمه دوم سال

9:45 - 07 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۱۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
تیراندازی با کمان در ۱۴۰۱| از انتخاب مجدد شعبانی بهار تا بدون اعزام‌ برون مرزی در نیمه دوم سال
فدراسیون تیراندازی با کمان در سال ۱۴۰۱ چالشی به نام عدم اعزام به مسابقات برون مرزی را سپری کرد تا در ۶ ماهه دوم سال حتی با توجه به استخدام مربی خارجی، هیچ مسابقه‌ای بین‌المللی را تجربه نکنند.

خبرگزاری میزان - در نخستین نگاه به فدراسیون تیراندازی با کمان در سال ۱۴۰۱ بیشترین فعالیتی که  فدراسیون داشت برگزاری مسابقات داخلی، قهرمانی کشور، لیگ و در نهایت مسابقات استعدادیابی بود.

با اینکه سال گذشته سال خوبی از نظر مالی برای ورزش کشورمان نبود و تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی به خاطر کمبود بودجه کافی قید حضور در برخی رقابت‌های برون مرزی را زدند، اما در بین این رشته‌ها بیشترین عدم اعزام به فدراسیون تیراندازی با کمان تعلق گرفت.

با اینکه فدراسیون تیراندازی با کمان در روز‌های پایانی شهریور سرمربی کره‌ای را به خدمت گرفت، اما در ۶ ماه نیمه دوم سال هیچ خبری از اعزام تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند به مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌المللی نبود.

تیم‌های ملی تیراندازی با کمان فقط در رقابت‌های کاپ آسیا در عراق، کاپ جهانی کره‌جنوبی و جام جهانی فرانسه به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که بازی‌های کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه هم در برنامه‌ سفرهای فدراسیون تیراندازی با کمان نبود که در نهایت هم آنچنان نتیجه خوبی برای ملی‌پوشان رقم نخورد.

بر همین اساس در گزارش زیر به اختصار نتایج و مدال‌های ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های کامپوند و ریکرو آمده است.

اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیا در سلیمانیه عراق، مهتا عبداللهی مدال طلا را از آن خود کرد. تیم میکس ریکرو کشورمان نیز با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی در دیدار رده بندی به مصاف قزاقستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

اواخر اردیبهشت هم تیم کامپوند در مسابقات کاپ جهانی کره جنوبی شرکت کرد که ملی‌پوشان نتایج خوبی نگرفتند.

کوثر خشنودی‌کیا در مرحله مقدماتی کامپوند مسابقات کره‌جنوبی با امتیاز ۶۹۶ در رده چهارم ایستاد. وی پس از استراحت در دور نخست مسابقات در یک شانزدهم نهایی پس از تساوی ۱۴۴ بر ۱۴۴ در تیر طلایی مغلوب کمانداری در دانمارک شد.

سیده ویدا حلیمیان نیز در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از قزاقستان رفت و با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۳۷ به پیروزی رسید، اما در مرحله بعد برابر نماینده کره جنوبی ۱۴۳ بر ۱۳۹ شکست خورد.

راحله فارسی هم در دور نخست مسابقات حذفی مقابل کمانداری از هند با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۴۲ به پیروزی رسید، اما در یک شانزدهم نهایی با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۰ مغلوب نماینده ترکیه شد.

گیسا بایبوردی در دور نخست مسابقات حذفی مقابل کمانداری از کرواسی با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۴ به پیروزی رسید. وی در دور دوم ۱۴۶ بر ۱۴۳ کمانداری از امریکا را شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۱ مغلوب نماینده ترکیه شد.

امیر کاظم‌پور در دور نخست مسابقات حذفی برابر کمانداری از آلمان با نتیجه ۱۴۷ بر ۱۴۵ شکست خورد. محمد صالح پالیزبان در دور نخست مسابقات حذفی مقابل کمانداری از استونی با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۵ شکست خورد.

سید حسام الدین کوثر در دور نخست مسابقات حذفی مقابل کمانداری از دانمارک با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۳ شکست خورد. حمزه نکویی در دور نخست مسابقات حذفی پس از تساوی ۱۴۴-۱۴۴ مقابل کمانداری از آمریکا در تیر طلایی شکست خورد.

تیم میکس کامپوند کشورمان با ترکیب کوثر خشنودی کیا و امیر کاظم پور در مسابقات کاپ جهانی کره جنوبی مقابل استونی با نتیجه ۱۵۷ بر ۱۵۴ شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

در روز ۴ خرداد ۱۴۰۱ غلامرضا شعبانی بهار با ۳۴ رای به عنوان رییس فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شد.

روز دوم تیرماه در مسابقات جام جهانی پاریس دو کماندار کامپوند کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند. محمدصالح پالیزبان در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از فرانسه رفت و با نتیجه ۱۴۹ بر ۱۴۳ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. گیسا بایبوردی نیز در دور حذفی مسابقات کامپوند و در دور نخست به مصاف نماینده سنگاپور رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۴۰ شکست خورد و حذف شد.

در اواسط تیر ماه هم با کارشکنی آمریکایی‌ها، کمانداران کشورمان از حضور در مسابقات ورلد گیمز بازماندند تا بدین ترتیب هم یک اعزام مهم دیگر را ملی‌پوشان از دست بدهند.

بازی‌های کشور‌های اسلامی:

تیم کامپوند مردان با ترکیب محمدصالح پالیزبان، امیر کاظم‌پور و محمد معدن‌دار صاحب مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی شد. تیم میکس کامپوند نیز با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم‌پور به مدال نقره رسید.

در مسابقات پاراتیراندازی با کمان هم ملی‌پوشان کشورمان با ۵ مدال طلا ۵ نقره و ۳ برنز به کار خود پایان دادند. اصغر زارعی‌نژاد در ریکرو صاحب مدال برنز شد، محمدرضا عرب عامری طلا گرفت و غلامرضا رحیمی نقره‌ای شد. در ریکرو بانوان هم سمیه رحیمی به مدال نقره رسید.

در ادامه مسابقات هم تیم دوبل بانوان در کامپوند؛ مدال طلا گرفتند و تیم دوبل مردان کامپوند هم طلایی شدند. تیم میکس کامپوند نیز نشان طلا کسب کرد. تیم دوبل مردان ریکرو مدال نقره به دست آورد. تیم ریکرو میکس هم مدال نقره کسب کرد.

در انفرادی کامپوند بانوان، فرزانه عسگری نقره گرفت و مریم یاورپور برنزی شد. انفرادی کامپوند مردان، هادی نوری به گردن‌آویز طلا رسید و علی سینا منشازاده برنز کسب کرد. در انفرادی ریکرو بانوان فقط سمیه رحیمی نشان نقره را صید کرد. در انفرادی ریکرو آقایان هم محمدرضا عرب عامری مدال طلا، غلامرضا رحیمی مدال نقره و اصغر زارعی نژاد مدال برنز گرفتند.

تغییرات در سکان هدایت تیم‌های ملی بدون مسابقه بین‌المللی

در روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای هدایت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان را با قراردادی ۶ ماهه برعهده گرفت. قراردادی که در صورت توافق طرفین تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم قابلیت تمدید هم داشت.

بعد از آمدن این مربی کره‌ای بود که دیگر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان به مسابقات بین‌المللی اعزام نشدند تا قرارداد ۶ ماهه مربی کره‌ای بدون هیچ مسابقه ارزیابی به پایان برسد. در این مدت هم فقط ملی‌پوشان به اردو دعوت شدند و تمرین کردند تا بدون مسابقه فقط زمان را از دست داده باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *