رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
حضور معاون وزير دادگستری در اجلاس 52 شورای حقوق بشر|

اقدامات وزارت دادگستری در حوزه حقوق بشر تشریح شد

14:42 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات وزارت دادگستری در حوزه حقوق بشر تشریح شد
معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستری، در پنجاه و دومين اجلاس حقوق بشر سازمان ملل متحد شركت كرد.

خبرگزاری میزان - عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، در پنجاه‌ودومین اجلاس حقوق بشر سازمان ملل شرکت کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در این باره گفت: در این دوره از اجلاس ۳ سند با موضوعات «فروش، فحشاء و هرزه‌نگاری کودکان (مربوط به پروتکل الحاق کنوانسیون حقوق کودک)»، «دختران و زنان و حق بر محیط زیست سالم» و «کودکان و فضای دیجیتال» به ثبت رسید.

جلالیان در حاشیه این اجلاس، ضمن ملاقات با «فاطیما سینگاته» گزارشگر ویژه فروش، فحشاء و هرزه‌نگاری و «اولیویه اویلات» رئیس مجتمع قضایی اطفال کانتون ژنو، اقدامات و فعالیت‌های ایران در خصوص کودکان و همچنین قوانین موضوعه کشور در این حوزه را تشریح کرد.

معاون وزیر دادگستری کشورمان همچنین در دیدار با گزارشگر ویژه حقوق بشر افغانستان که در محل نمایندگی ایران در ژنو انجام شد، با اشاره به آمار بالای تعداد اتباع افغانستان در ایران، نگاه کشورمان به اتباع این کشور را مبتنی بر حفظ کرامت، برخورداری از حقوق عمومی و رعایت معیار‌های حقوق بشری برشمرد.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر افغانستان، نیز در این دیدار از اقدامات انسان‌دوستانه ایران تقدیر و بر انعکاس این فعالیت‌ها تاکید کرد.

این سفر اواسط هفته گذشته و در راستای ماموریت‌های حقوق بشری وزارت دادگستری در قالب یک هیات حقوقی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *