رئیس کل دادگستری خوزستان: گلوگاه‌های فساد و بستر‌های فسادزا شناسایی و مسدود شود

13:57 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: گلوگاه‌های فساد و بستر‌های فسادزا شناسایی و مسدود شود
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با ورود علمی و دقیق، استفاده از تجربیات و نیز در نظر گرفتن چارچوب قوانین، گلوگاه‌های فساد و بستر‌های فسادزا در استان شناسایی و در جهت پیشگیری از هرگونه تخلف و جرمی که موجب حیف و میل بیت‌المال می‌شود، با عوامل آن قاطعانه برخورد شود. 

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در آخرین جلسه شورای قضایی استان، اظهار کرد: در سالی که گذشت، اقدامات خوبی در مجموعه دادگستری و ادارات تابعه انجام شد که جای تقدیر دارد، اما در سال آینده این خدمات باید توسعه یافته و سرعت بیشتری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی حافظ مال و جان و ناموس مردم است، گفت: به همت ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان، ۱۵۰ نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد و زندانیان نیازمند آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند و امیدواریم با برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان، شاهد افزایش آزادی زندانیان واجدشرایط از حبس باشیم. 

 دهقانی با تاکید بر ضرورت کنترل بازار و برخورد با محتکران کالا‌های اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: اداره بازرسی استان نیز کشیک‌های نظارتی خود را از هشتم اسفندماه آغاز کرده است و این نظارت‌ها تا چهارم اردیبهشت ماه فعالیت دارند. 

وی با قدردانی از زحمات اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: در سال جدید باید ضمن بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی در این جلسات، بازدید‌های میدانی به‌ویژه از شهرک‌های صنعتی افزایش یابد و علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی این واحدها، در جهت توسعه خطوط تولید نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد. 

 دهقانی با بیان این که دادگستری استان خوزستان با تلاش همه معاونین، قضات و کارکنان، بر اساس شاخص‎های ارزیابی، هشت پله رشد داشته است، گفت: هدف ما ارتقای خدمت‌رسانی به مردم، تحقق اهداف سند تحول قضایی و کسب رضایتمندی مردم است.

وی با تشریح آمار فعالیت‌های سایر ادارت تابعه دستگاه قضایی در استان، تصریح کرد: مردم شریف خوزستان سال‌ها قهرمانانه با جان‌فشانی‌های خود از مرز‌های کشور دفاع کردند و مسئولان نیز باید با عمل به خدمت صادقانه به این مردم، فداکاری‌های آنان را جبران کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خطاب به اعضای شورای قضایی استان، گفت: خوب است وقتی سمتی را برای خدمت انتخاب می‌کنیم ان را آخرین محل خدمت خود بدانیم و نهایت تلاش خود را برای خدمت در آن مسئولیت انجام دهیم. 

 دهقانی تاکید کرد: در ایام نوروز همه ادارات تابعه دستگاه قضایی باید کشیک خدمت داشته باشند.

در پایان این نشست، از خدمات یک ساله اعضای شورای قضایی استان با اعطای لوح تقدیر و هدایایی، قدردانی شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *