گفت‌وگو|

پالیزبان: سال خوبی برای تیراندازی با کمان نبود/ تمرین کردن بدون حضور در مسابقه معنا ندارد

9:45 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۱۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پالیزبان: سال خوبی برای تیراندازی با کمان نبود/ تمرین کردن بدون حضور در مسابقه معنا ندارد
ملی‌پوش تیراندازی با کمان گفت: تمرین کردن در حالی معنا پیدا می‌کند که ورزشکاران به رقابت‌های بین‌المللی اعزام شوند، اما امسال فقط در یک مسابقه بین‌المللی شرکت کردم.

محمد پالیزبان در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۱ برای تیراندازی با کمان ایران چطور بود، اظهار داشت: امسال اصلاً سال خوبی برای این رشته نبود و حتی می‌شود گفت که افتضاح‌ترین سال ممکن در ۳-۴ سال اخیر بود. شرایط برای ملی‌پوشان از نظر کیفیت برگزاری اردو‌ها و اعزام خارجی در حالت عادی رقم نخورد.

وی ادامه داد: تمرین کردن در حالی معنا پیدا می‌کند که ورزشکاران به رقابت‌های بین‌المللی اعزام شوند، اما امسال فقط در یک مسابقه بین‌المللی شرکت کردم.

پالیزبان در مورد علت اصلی عدم اعزام‌های تیم ملی تیراندازی به کمان به مسابقات بین‌المللی گفت: عدم شرکت تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در مسابقات بین‌المللی به خاطر نبود بودجه کافی برای اعزام به رقابت‌های بود؛ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم به فدراسیون کمک نکردند. سال گذشته که تمام شد و تا آخر اسفند ماه هم به مسابقه‌ای اعزام نشدیم، اما حتی اردیبهشت ماه هم که قرار است مسابقات جهانی در آنتالیا برگزار شود، کنسل شد و اعلام کردند بودجه نیست و نمی‌توانیم اعزام کنیم.

ملی‌پوش تیراندازی با کمان در خصوص حضور هونگ سونگ هو به عنوان سرمربی تیم‌های ملی گفت: مربی خارجی تغییرات خوبی را از لحاظ رکوردی ایجاد کرد؛ این مربی از نظر فنی فوق‌العاده است. سطح رکورد و عملکرد ملی‌پوشان با حضور مربی کره‌ای بهتر شد و نسبت به یک سال گذشته که با مربی ایرانی کار می‌کردیم این پیشرفت مشهود است.

پالیزبان در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به مسابقات بین‌المللی نرفتیم تا عملکرد نفرات حاضر در اردو ارزیابی شود، اما با این حال در رکوردگیری داخل اردویی تیم ملی و مسابقات داخلی نسبت به یک سال گذشته پیشرفت ملی‌پوشان بسیار عالی بود. اگر فدراسیون بتواند با این مربی خارجی ادامه همکاری بدهد به طور حتم برای آینده تیراندازی با کمان ایران خیلی بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *