گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: قلعه‌نویی باید دست به جوانگرایی بزند/ معرفی طارمی جدید فوتبال ایران

8:45 - 01 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۱۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
فنونی‌زاده: قلعه‌نویی باید دست به جوانگرایی بزند/ معرفی طارمی جدید فوتبال ایران
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر قلعه‌نویی در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرد و در تیم ملی ابقا شود باید دست به جوانگرایی بزند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: فکر‌ می‌کنم اهالی فوتبال قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی قبول دارند، چون همه دوست دارند یک ایرانی سرمربی باشد. اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال خیلی دوست داشتند که یک مربی داخلی سرمربی تیم ملی باشد. البته چند نفر هم داعیه سرمربیگری در تیم ملی داشتند، اما قلعه‌نویی بهترین گزینه بود که باید از سوی پیشکسوتان، باشگاه‌ها و دوستداران فوتبال همه جانبه او را برای موفقیت تیم ملی حمایت کرد.

کارشناس فوتبال در خصوص جوانگرایی در تیم ملی فوتبال تصریح کرد: برخی از بازیکنانی که هم اکنون هم در لیست قلعه‌نویی هستند، سن وسال‌شان بالاست و او باید پوست‌اندازی و رنسانسی را در تیم ملی به وجود بیاورد. هر ۱۰ سال باید نفرات فیکس و اصلی تیم ملی تغییر کنند و تیم برای آینده پشتوانه سازی کند. به طور مثال علیرضا بیرانوند ۷-۸ سال است که به طور مداوم بازی می‌کند و در دو جام جهانی هم حضور داشته، به طور حتم باید به دنبال جایگزین این دروازه‌بان خوب تیم ملی باشد. 

*قلعه‌نویی نگرش مثبتی به بازیکنان لیگ برتر داشت

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه تیم‌های آسیایی در این سال‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند، گفت: اگر قلعه‌نویی در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرد و در تیم ملی ابقا شود باید دست به جوانگرایی بزند. میانگین تیم ملی ۲۹ سال است، باید برای ۴ سال آینده برنامه ریزی کنیم تا تیمی جوان داشته باشیم. تمام تیم‌های آسیایی رشد کرده‌اند و امیدواریم قلعه‌نویی با تجربه سرمربیگری ۱۶ سال پیش خودش بتواند تیم ملی را در این دوره از جام ملت‌ها به بهترین شکل به سمت کسب بهترین نتیجه هدایت کند.

وی در مورد اعلام نخستین لیست تیم ملی فوتبال، عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از بازیکنانی که قلعه‌نویی برای مسابقات تیم ملی در فروردین دعوت کرد، نفرات حاضر در لیست کی‌روش بودند. البته وی نگرش مثبتی به بازیکنان لیگ برتر داشت و بازیکنان خوبی را به تیم ملی دعوت کرد که آینده برای آنهاست. قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر بوده و مقابل همه تیم‌ها بازی کرده و آنالیز خوبی نسبت به تمام بازیکنان لیگ داشته است. البته مهدی قایدی و مسعود ریگی از بازیکنان خوب تیم‌هایشان بودند که می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند. در زمان سرمربیگری علی پروین هم در تیم ملی فوتبال، تعداد بازیکنان استقلال بیشتر از پرسپولیسی‌ها بود و فارغ از رنگ‌ها، بهترین‌ها در تیم ملی بازی می‌کردند.

*پرسپولیس باید این فصل هم حقانیت خودش را ثابت کند

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان تیم جوانان هم می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوند، تاکید کرد: دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی که آینده‌دار هستند می‌تواند به آنها انگیزه مضاعف بدهد تا بیشتر پیشرفت کنند. به طور مثال سعید سحرخیزان بازیکن شماره ۹ تیم ملی جوانان که در هیچ کدام از بازی‌های تیم جوانان تعویض نشد یکی از این نفرات است که به جرأت می‌توانم بگویم یک مهدی طارمی جدید برای فوتبال ایران است.

فنونی‌زاده در مورد دیدارهای تدارکاتی با روسیه و کنیا خاطرنشان کرد: روسیه ۲ سال است در رقابت‌ها نبوده است ولی آنها فنی و ماشینی بازی می‌کنند و از قدرت بدنی‌شان زیاد استفاده می‌کنند. به طور حتم بازی با روسیه به نفع تیم ملی خواهد بود و می‌تواند عیار خودش را نشان بدهد.

وی در پایان در خصوص وضعیت پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس همیشه قهرمان بوده است و باید حقانیت خودش را این فصل هم ثابت کند. پیشکسوتان هم باید از لحاظ روحی و روانی از بازیکنان حمایت کنند تا در ۷ بازی باقی‌مانده بهترین نتایج را بگیرد.

انتهای پیام/


م_ الف
|
France
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
0
بسیار خوب بخصوص پیشنهاد جوانگرایی بسیار مفید واینده نگر او ...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *