رئیس کل دادگستری خوزستان:نظارت بر حفظ امنیت و سلامت در ایام نوروز تشدید شود

12:38 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان:نظارت بر حفظ امنیت و سلامت در ایام نوروز تشدید شود
رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر نظارت بر حفظ امنیت و سلامت شهروندان در تمام طول سال، گفت: این نظارت‌ها باید در ایام نوروز تشدید شود.  

خبرگزاری میزان_ علی دهقانی در آخرین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان، اظهار داشت: باتوجه به سطح‌بندی مجرمان، محکومان سابقه‌دار، خطرناک و حرفه‌ای باید پس از پایان حبس تحت نظارت و کنترل قرار گیرند و با اتخاذ تدابیر صحیح، فرصت ارتکاب جرم از آنان گرفته شود. 

وی خاطر نشان کرد: نصب دوربین‌های ترافیکی و امنیتی، افزایش گشت‌های پلیس، تقویت یگان جلب، ساماندهی پارکبان‌ها، اصلاح و بهسازی معابر و جاده‌ها، ساماندهی اماکن مخروبه و بلاصاحب، ارتقای بهداشت عمومی و تقویت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس بین راهی، تامین فضای پارکینگ برای مسافران راهیان نور و ایام نوروز، از مواردی است که باید در ایام پایان سال و نوروز مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

دهقانی گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است و مدیران عضو شورای پیشگیری باید ضمن حضور فعال در جلسات شورا، در حدود وظایف خود نیز برنامه اجرایی و کاربردی ارائه کرده و به وظایف خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی عمل کنند. عدم اقدام به‌موقع به وظایف، مقدمه‌ای بر ترک فعل است و موجب مسئولیت و پاسخگویی خواهد بود. 

وی ادامه داد: پیشگیری امری علمی است که باید قبل از وقوع جرم انجام شود و به کلیه تدابیر پیشگیرانه غیر قهرآمیز اطلاق می‌شود و این امر موجب امنیت پایدار در جامعه شده و اثرات آن به مراتب بیشتر از پیشگیری‌های وضعی و انتظامی و مجازات‌های پس از وقوع جرم است. 

دهقانی با تاکید بر همراهی رسانه‌های استان بر ترویج راهکار‌های پیشگیری از وقوع جرم، از مردم استان خواست تا با سهل انگاری و غفلت، موجبات وقوع جرم علیه اشخاص و اموال خود توسط مجرمین را تسهیل نکنند. 

در ادامه این نشست، سایر اعضای شورای پیشگیری نیز به بیان عملکرد یک ساله دستگاه متبوع خود و برنامه‌های پیشگیرانه در ایام نوروز پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *