پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» موجب رهایی ۱۵ محکوم از اجرای حکم قصاص در استان فارس شد

11:38 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» موجب رهایی ۱۵ محکوم از اجرای حکم  قصاص در استان فارس شد
در آستانه سال جدید و در راستای پویش معنوی «عشق امام رضا (ع)» رئیس کل دادگستری استان فارس از مصالحه ۱۵ پرونده قصاص نفس با رضایت اولیاء دم با تلاش روسا، دادستان ها، قضات و اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف استان فارس خبر داد.

خبرگزاری میزان_ در آستانه سال جدید و در راستای پویش معنوی «عشق امام رضا (ع)» رئیس کل دادگستری استان فارس از مصالحه ۱۵ پرونده قصاص نفس با رضایت اولیاء دم با تلاش روسا، دادستان ها، قضات و اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف استان فارس خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: محبوسین این پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی شیراز، فسا، کوار، کوه چنار پس از چندین سال و با مساعدت قضایی از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس حسن خلق و سعه صدر را لازمه موفقیت و پیشرفت مصلحین در امر سازش دانست و بیان کرد: نشانه شرح صدر این است که انسان ظرفیت زیادی داشته باشد و مقاومت و توانایی و حوصله فراوانی در رسیدگی به امور از خود نشان دهد که موفقیت‌های وافر شورا‌های حل اختلاف مرهون این خلصت اعضای شورا‌های حل اختلاف استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه هدف از اجرای این پویش معنوی را نشر فرهنگ صلح و سازش خواند و خاطر نشان کرد: این پویش از ابتدای ماه شعبان سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و عشق و ارادت مردم به امام حسین و امام رضا (ع) در افزایش روند صلح و سازش تاثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به آمار رضایت‌های اخذ شده در پرونده‌های قصاص استان گفت: در سال جاری با تلاش روسای حوزه‌های قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و همراهی معتمدین و خیرین استان و در قالب سه پویش برگزار شده در سطح کشور توسط ستاد ملی صبر تعداد ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است.

گفتنی است پویش معنوی به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم به همت ستاد ملی صبر از ابتدای اسفند ماه همزمان با میلاد با سعادت امام حسین ع آغاز و تا نیمه خرداد ماه ۱۴۰۲ مصادف با میلاد پربرکت امام رضا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *