رئیس کل دادگستری فارس: برنامه محوری و خدمت جهادی در مجموعه شورای قضایی استان اولویت مدیران در سال جدید باشد

14:37 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۲۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: برنامه محوری و خدمت جهادی در مجموعه شورای قضایی استان اولویت مدیران در سال جدید باشد
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه برنامه محوری و خدمت جهادی در مجموعه شورای قضایی استان اولویت مدیران در سال جدید باشد، گفت: همه اعضای شورای قضایی استان در راستای استقلال مجموعه و ارائه خدمات قضایی، جلب رضایتمندی مردم و تحقق اهداف سند تحول قضایی تلاش جهادی داشته اند.

خبرگزاری میزان- با هدف بررسی عملکرد اعضای شورای قضایی استان، مرور مصوبات امسال و ارائه اولویت برنامه‌های سال آتی جلسه شورای قضایی استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان و با میزبانی مرکز منطقه ۳ بازرسی کل کشور در استان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در آخرین جسله شورای قضایی استان در سال جاری با تقدیر از عملکرد اعضا در سال ۱۴۰۱ گفت: همه اعضای شورای قضایی استان در راستای استقلال مجموعه و ارائه خدمات قضایی، جلب رضایتمندی مردم و تحقق اهداف سند تحول قضایی تلاش جهادی داشته اند.

وی با اشاره به عملکرد هر یک از حوزه‌ها تلاش‌های انجام شده در حوزه دادستانی مرکز استان در جهت پیگیری و احیای حقوق عامه را مثبت خواند و تصریح کرد: دادستانی مرکز استان در انجام تکالیف قانونی بخصوص در حوزه امنیت، رفع تصرفات از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری حقوق عامه اقدامات ویژه را در کنار سایر وظایف قانونی انجام داده است که تأثیر بسزایی در امنیت مرکز استان و حوزه‌های قضایی سراسر داشته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه دادسرا پیشانی مجموعه قضایی است و رسیدگی سریع و به موقع به شکایات عمومی و تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مطرح در این مرجع قضایی تأثیر مستقیمی در رضایتمندی عمومی دارد، بیان کرد: امسال بیش از ۲۲۰ هزار پرونده به دادسرا‌ها وارد شده است که نسبت به سال گذشته کاهش ۲ و نیم درصدی داشته ایم که این آمار حاکی از عملکرد مناسب مجموعه در اجرای طرح‌های پیشگیری از شکل گیری پرونده‌های قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به عملکرد سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس نیز اشاره کرد و اظهار کرد: بازرسی کل استان فارس با توجه به تکلیف قانونی و تحولات عمده‌ای که در این مجموعه ایجاد شده است بیشترین خدمات در حوزه تحقق شعار سال را ارائه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه گستردگی وظایف و حیطه اختیارات اداره کل بازرسی می‌تواند نقش عمده‌ای در مقابله با فساد و برخورد با مفسدان داشته باشد، تصریح کرد: تحقق کامل برنامه‌های بازرسی تدوین شده و همچنین بازرسی‌های موردی و ورود به حوزه‌های جدید همانند حمایت از سرمایه گذاری، تحقق شعار سال، علم و فناوری، اراضی ملی و دولتی، کالا‌های اساسی در بازار و همچنین حوزه سلامت و پیگیری فرار‌های مالیاتی حاکی از وجود اراده قوی در راستای اجرا شدن برنامه‌ها و اهداف سند تحول قضایی در مجموعه بازرسی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حوزه اجرای قانون حدنگار، تثبیت اراضی و همچنین صدور اسناد تک برگ اقدام جهادی ویژه را در دستور کار قرار داد که همین امر زمینه جهش استان در تثبیت اراضی بخصوص در نیمه دوم سال جاری را فراهم نمود که این روند منجر به تثبیت ۸۷ درصد از اراضی و عرصه‌های مختلف استان شد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به نزدیکی و همکاری تنگاتنگ بدنه اجرایی دستگاه قضایی با مجموعه اداره کل زندان‌های استان تلاش‌ها در حوزه زندان در راستای اجرای بخشنامه‌های عفو کریمانه رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری استان، برنامه‌های فرهنگی و اصلاح زندانیان و فراهم کردن زمینه بازگشت سالم آنان به جامعه و همچنین تلاش در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: اداره کل زندان‌های استان فارس و مدیر این مجموعه که به عنوان مدیر برتر کشوری نیز برگزیده شدند؛ هماهنگی و تعامل نزدیکی را با قضات در سراسر استان ایجاد کرده اند و ضمن فراهم نمودن زمینه حضور هدفمند و مؤثر قضات در زندان‌ها و دیدار با مددجویان سیاست‌های ابلاغی کاهش جمعیت کیفری را با نظارت معاون قضایی دادگستری استان در این حوزه به خوبی دنبال کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی پزشکی قانونی استان را از جمله مجموعه‌های علمی کشور بخصوص در حوزه آموزش خواند و بیان کرد: ارائه خدمات در حوزه پزشکی قانونی و نظارت تخصصی این مرجع قانونی در تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های قضایی راهگشا است و تعامل و همکاری نزدیک این مجموعه با کلیه مراجع قضایی استان نشان دهنده مدیریت مناسب در این حوزه است که در سال ۱۴۰۱ این امر به صورت کامل به منصه ظهور رسید.

وی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان را یکی از مجموعه‌های موفق در امر پیگشیری از وقوع جرم ارزیابی کرد و افزود: صلاحیت‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستانی نظامی استان دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که بهترین و جامع‌ترین سیاست مدیریتی در این حوزه جلوگیری از ایجاد انحرافات و جرائم در نیرو‌های مسلح است که این سیاست با بهترین شکل ممکن در رده‌های مختلف نظامی و انتظامی توسط این مجموعه در استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس مجموعه مدیریت دیوان عدالت اداری در استان را از جمله مجموعه‌های خدوم در حوزه قضایی استان خواند و تصریح کرد: امسال در سفر ریاست دیوان عدالت اداری و ملاقات‌های عمومی ایشان با مراجعان خروجی عملکرد مثبت این مجموعه در استان ملموس بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند در سال آتی نیز با تدوین برنامه‌های عملیاتی مطابق یا سند تحول و تعالی دستگاه قضایی در مجموعه دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری فارس از تلاش‌های انجام شده در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز تقدیر کرد و ادامه اقدامات هماهنگ این حوزه با دادستانی مرکز استان در راستای تعیین تکلیف اموال بخصوص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌های استان را از جمله اقدامات ا این مجموعه خواند و تصریح کرد: مطابق برنامه زمان بندی انجام شده این موضوع تا روز‌های پایانی امسال ادامه دارد به نحوی که یکی از بزرگترین حراج‌های عمومی در خصوص تعیین تکلیف ۵ هزار دستگاه موتور سیکلت تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد ادامه روند تعیین تکلیف خودرو‌ها و وسایل نقلیه موتوری موجود در پارگینگ‌های استان در ابتدای سال جدید نیز با سرعت و برنامه ریزی دقیق دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ در آخرین جلسه شورای قضایی استان در سال جاری اعضا شورای قضایی و مدیران سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان ضمن ارائه عملکرد‌های خود در سال گذشته به بیان سیاست‌های سال آتی در مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *