رکود اقتصادی آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد/ اخراج ۱۰ هزار کارمند دیگر توسط «متا»

13:14 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۱۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
رکود اقتصادی آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد/ اخراج ۱۰ هزار کارمند دیگر توسط «متا»
شرکت «متا»، مالک اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ، در جهت کاهش هزینه‌ها دور جدیدی از اخراج‌های دسته‌جمعی را آغاز می‌کند. ماه‌های گذشته نیز ۱۱ هزار کارمند از این شرکت اخراج شده بودند.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: متا شرکت مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد حدود ۱۰ هزار کارمند یا تقریباً ۱۳ درصد نیروی کار خود را اخراج کند.

زاکربرگ طی یادداشتی که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، گفت که اخراج‌ها در این هفته بر افراد تأثیر می‌گذارد. این اعلامیه جدید دور دوم اخراج شرکت در نیم سال گذشته است. متا در ماه نوامبر (آبان)، بیش از ۱۱ هزار نفر یا حدود ۱۳ درصد از نیروی کار خود را در آن زمان اخراج کرد.

زاکربرگ در این یادداشت گفت متا همچنین قصد دارد حدود ۵ هزار آگهی شغلی را که هنوز تکمیل نشده‌اند، ببندد. او این اخراج‌ها را سخت خواند و گفت که هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.

زاکربرگ پس از سال‌ها استخدام اکنون با سرعتی سرسام آور، کارمندان را اخراج می‌کند. متا در اوج خود در سال گذشته، ۸۷ هزار کارمند تمام وقت داشت. اما از آنجایی که سال گذشته اقتصاد جهانی ضعیف و بازار‌های تبلیغات دیجیتال کاهش یافت، زاکربرگ شروع به کم کردم تعداد کارمندان کرد. پس از اخراج در ماه نوامبر، که تا حد زیادی بر بخش‌های تجاری و تیم‌های استخدام تأثیر گذاشت، او به اخراج‌های بیشتر نیز اشاره کرد.

متا این روز‌ها با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت نه تنها با کاهش سرعت تبلیغات دیجیتالی دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه با تغییرات حریم خصوصی اپل در سیستم عامل موبایل خود نیز درگیر است، که توانایی متا را برای جمع آوری داده‌ها از کاربران آیفون برای کمک به تبلیغات هدفمند محدود کرده؛ همچنین با تیک تاک روبرو است که محبوبیت آن در چند سال گذشته افزایش یافت.

متا همچنین در حال تبدیل شدن به شرکت متاورس است که مردم را از طریق هدست‌ها و برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی به دنیای دیجیتالی فراگیر متصل می‌کند. زاکربرگ متاورس را به عنوان پلتفرم محاسباتی نسل بعدی می‌بیند، بنابراین متا میلیارد‌ها دلار برای آن خرج کرده است.

با این حال، مشخص نیست که آیا مردم مایل به استفاده از محصولات متاورس هستند یا خیر. در ماه‌های اخیر، عموم مردم به سمت چت‌بات‌هایی که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، گرایش پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *