رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور: برخورد حکیمانه و توام با اقتدار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با جرایم نیرو‌های مسلح

17:02 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور: برخورد حکیمانه و توام با اقتدار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با جرایم نیرو‌های مسلح
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشورگفت: نیروی مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرویی است که در اوج اقتدار، در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا و در عرصه‌های مختلف حضور تاثیرگذاری دارد و در عرصه دفاع از نظام نیز حضور گسترده‌ای دارد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم از خدمات حجت الاسلام والمسلمین حسین رضایی و معارفه حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی زاده، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان با تاکید بر این مطلب که قدرت ایمان و بازدارندگی نیرو‌های مسلح باید تداوم یابد، افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر حفظ سلامت نیرو‌های مسلح نظارت دارد.

وی با اشاره به این مطلب که کمترین آمار جرم و جنایت را در نیرو‌های مسلح کشور داریم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر این موضوع تاکید کرده اند و فرموده اند که نیرو‌های مسلح کشور باعث افتخار هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: نیروی مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرویی است که در اوج اقتدار، در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا و در عرصه‌های مختلف حضور تاثیرگذاری دارد و در عرصه دفاع از نظام نیز حضور گسترده‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تاکید کرد: نیرو‌های مسلح مقتدر و خدمتگزار، امروز با برگزاری یک مانور معادلات نظامی را بر هم می‌زنند و اگر در عرصه دیپلماسی موفقیت داریم؛ نتیجه قدرت نمایی در میدان است و شکی در آن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی نیست و چشم طمع به هیچ کشوری ندارد، اما اجازه نمی‌دهیم کسی نگاه چپ به میهن اسلامی ما داشته باشد و با کمال اقتدار جلوی متجاوز خواهیم ایستاد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور با اشاره به پایین بودن آمار مربوط به جرایم نیرو‌های مسلح گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای صیانت و حفظ اقتدار نیرو‌های نظامی وانتظامی با کسی که مرتکب جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می‌کند.

وی بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جهاد تبیین نیز اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که جوان امروز نیاز دارد، تاریخ گذشته را برای او توضیح دهیم و باید بداند در گذشته چه شده و رژیم ستمشاهی با این کشور چه کرده است تا امروز جای جلاد و شهید عوض نشود و البته این موضوع باید با تبیین صورت گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به این مطلب که عفو اخیر که به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد، بی نظیر بود و رافت اسلامی به همه فریب خوردگان نشان داده شد و در نهایت آبی بر سر همه توطئه‌های دشمنان بود، تاکید کرد: پس از اعمال این عفو، دشمن مات و مبهوت ماندند و این موضوع در کنار قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، منجر به آن شد که دشمن جز تسلیم شدن راهی ندارد

وی با اشاره رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی، گفت: این پرونده با تحقیقات گسترده و کامل در طول سه سال با سرعت رسیدگی شده است و برای ۱۰ نفر کیفرخواست صادر شده است که با ختم رسیدگی به آن، حکم صادره نیز به زودی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به این مطلب که در سال ۱۴۰۲، ربع قرن تلاش در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در بین نیرو‌های مسلح کشور را گرامی می‌داریم، تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در طول ۲۰ سال اخیر منجر به کاهش ۷۰ درصدی جرایم در بین نیرو‌های مسلح شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسین رضایی، رییس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان، گفت:ایشان انسانی پاک دست، مومن، متدین، پاک دست و با کوله باری از افتخار و تجربه است.

وی همچنین با معرفی حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی زاده به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کرمان، را نیرویی مومن، متدین، ولایی و انقلابی دانستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *