گفت‌وگو|

ورمزیار: قلعه‌نویی برای پیاده کردن تفکراتش به زمان نیاز دارد/ تفکرات او دقیقاً برعکس کی‌روش است

1:20 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۲۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ورمزیار: قلعه‌نویی برای پیاده کردن تفکراتش به زمان نیاز دارد/ تفکرات او دقیقاً برعکس کی‌روش است
پیشکسوت فوتبال گفت: همان قدر که به کی‌روش فرصت دادیم، باید به مربی ایرانی هم فرصت بدهیم.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با میزان، درباره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال ملی کشورمان در این برهه زمانی به این تغییر در سکان هدایت تیم ملی فوتبال بزرگسالان احتیاج داشت تا یک مربی باتجربه و با رزومه ایرانی به آن کمک کند. در میان گزینه‌هایی که برای سرمربیگری تیم ملی کاندید شده بودند، قلعه‌نویی اصلح‌ترین بود که در نهایت فدراسیون فوتبال او را انتخاب کرد. در ادامه نیز باید فدراسیون فوتبال همه جانبه مربی خودش را حمایت کند تا در نهایت بتواند در رقابت‌های پیش‌رو موفق باشد.

کارشناس فوتبال در مورد تفکرات سرمربی تیم ملی که باید در تیمش پیاده کند، عنوان کرد: هر مربی که می‌آید نسبت به سلایق و تفکرات خودش برای تیم برنامه‌ریزی می‌کند و تاکتیک‌ها و مسائل فنی خودش را به بازیکنان القا خواهد کرد. برای اینکه مربی بتواند تفکراتش را در سطح بالایی همچون تیم ملی پیاده کند، یک تا یک سال و نیم به زمان نیاز دارد.

*قلعه‌نویی باید سیستم فوتبالی خودش را در تیم ملی پیاده کند

وی ادامه داد: امیر قلعه‌نویی مربی است که تمایل زیادی به بازی تهاجمی دارد و دقیقاً تفکراتش برعکس کی‌روش است. مربی پرتغالی تفکرات دفاعی را داشت و در بازی تدافعی خیلی خوب بود ولی مالکیت توپ را در زمان کی‌روش در اختیار نداشتیم و کم کار بودیم. باید قلعه‌نویی سیستم فوتبالی خودش را در تیم ملی پیاده کند.

ورمزیار با اشاره به اینکه باید تیم ملی بازیکنان مسن خودش را کنار بگذارد، تصریح کرد: میانگین سنی تیم ملی در جام جهانی  ۲۸ و ۲۹ سال بود و جوانترین بازیکن ابولفضل جلالی ۲۴ ساله بود که فقط یک نیمه فرصت بازی پیدا کرد. اگر قرار باشد تیم ملی تغییر نسل بدهد با یک سال فرصت نمی‌شود دست به جوانگرایی زد و قلعه‌نویی بیشتر از جام ملت‌های آسیا زمان نیاز دارد.

*تغییر نسل تیم ملی قطعاً تبعاتی برای قلعه‌نویی خواهد داشت 

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: قلعه‌نویی قرار است بیاید و نسل بازیکنان را تغییر بدهد که قطعاً تبعاتی در آینده خواهد داشت و در بازی‌های آینده امتیازاتی را از دست خواهد داد. به همین دلیل باید فرصت بیشتری به او داد تا بتوانند تفکراتش را به بهترین شکل و با خیال آسوده پیاده کند.

ورمزیار اظهار داشت: قلعه‌نویی بهتر از مربی خارجی و سایر مربیان از فوتبال ایران شناخت دارد و بهتر از هر کسی دیگر می‌تواند در تیم ملی جوانگرایی به وجود بیاورد، چون نفرات دوم و سوم در هر پست را به خوبی می‌شناسد. بر همین اساس برای رسیدن موفقیت مدت کوتاه‌تر و سریع‌تری را طی خواهیم کرد.

*همان قدر که به کی‌روش فرصت دادیم، به مربی ایرانی هم فرصت بدهیم

وی‌ با اشاره به اینکه در هر تیم ثبات مدیریتی و مربیگری وجود داشته باشد بهترین نتیجه حاصل می‌شود، تاکید کرد: همان قدر که به کی‌روش فرصت دادیم، باید به مربی ایرانی هم فرصت بدهیم. مطمئناً امیر قلعه‌نویی توانایی و لیاقت دارد تا به بهترین شکل در تیم ملی کار کند. او در ۱۶ سال قبل که سرمربی تیم ملی بود، بدون باخت از تیم جدا شد. باید امکاناتی که به مربیان خارجی داده شده بود هم به قلعه‌نویی بدهند.

ورمزیار در پایان در خصوص انتخاب دستیاران قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی خودش می‌داند که اگر بتواند کمک خارجی خوب در کنارش داشته باشد این مرحله را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *