گفت‌وگو|

رئیس انجمن ملی خرمای ایران: خرما در ماه مبارک رمضان گران نمی‌شود

11:00 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۸۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس انجمن ملی خرمای ایران: خرما در ماه مبارک رمضان گران نمی‌شود
رئیس انجمن ملی خرمای ایران با تاکید بر اینکه وضعیت تولید خرما مطلوب است، گفت: قیمت خرما در ماه مبارک رمضان با توجه به تولید و عرضه این کالا، تغییر نمی‌کند.

خبرگزاری میزان _ هر ساله با نزدیک‌شدن به ماه مبارک رمضان مصرف خرما افزایش می‌یابد. از طرف دیگر بخش عمده صادرات این کالا به کشور‌های مسلمان در ماه مبارک رمضان هم اتفاق می‌افتد، به همین دلیل در این ماه قیمت این کالا ممکن است تحت تاثیر افزایش تقاضا قرار گیرد.

در این راستا محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران در گفت‌وگو با میزان، اعلام کرد: تا این لحظه ذخایر خرما در کشور مطلوب است و نگرانی درباره کمبود این کالا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت خرما تغییر نمی‌کند و براساس قیمت‌های موجود به فروش خواهد رسید.

ارائه غرفه‌های رایگان برای عرضه خرما به مصرف‌کنندگان

رشیدفرخی همچنین گفت: با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میوه‌وتره بار مذاکراتی انجام شده و قرار است غرفه‌های رایگان در اختیار تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم خرما به مصرف‌کنندگان در این ماه قرار گیرد.

نرخ خرما در میادین میوه‌وتره بار چند؟

بر اساس آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه‌وتره بار قیمت هر کیلوگرم رطب مضافتی بم ممتاز درجه یک ۸۵ هزار تومان، هر کیلوگرم رطب مضافتی بم درجه یک ۶۷ هزار تومان، هر کیلوگرم رطب مضافتی سایر انواع درجه یک ۸۲ هزار تومان است.

همچنین هر کیلوگرم خرما آلویی درجه یک ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم خرما پیارم درجه یک ۱۰۵ هزار تومان و هر کیلوگرم خرما بیزو درجه یک ۳۹ هزار تومان است. 

هر کیلوگرم خرما خاصویی درجه یک ۶۷ هزار تومن، هر کیلوگرم خرما دشتستان و کبکاب درجه یک ۴۸ هزار تومان، هر کیلوگرم خرما ربی ممتاز درجه یک ۶۹ هزار تومان، هر کیلوگرم رطب زرد طلایی درجه یک ۵۶ هزار تومان، هر کیلوگرم خرما خارک زرد طلایی درجه یک ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گران‌ترین رقم خرما در میادین، خرمای پیارم ممتاز با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار تومان و ارزان‌ترین آن‌ها خرمای خارک زرد طلایی درجه یک ۳۶ هزار تومان است.   

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *