گفت‌وگو|

خاکبان: چیریچ احتمالا مدیرفنی تیم ملی واترپلو شود/ هدف‌مان مدال بازی‌های آسیایی است

9:45 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۹۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
خاکبان: چیریچ احتمالا مدیرفنی تیم ملی واترپلو شود/ هدف‌مان مدال بازی‌های آسیایی است
سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: چند گزینه خوب از کشور‌های صربستان و بلوک شرق را برای حضور روی نیمکت تیم ملی مدنظر داریم.

دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به نگرانی‌ها از وضعیت مصدومان و لژیونرهای تیم ملی واترپلو در آستانه حضور در رقابت‌‌های انتخابی لیگ جهانی، اظهار داشت: متاسفانه تمرینات‌ دیر آغاز شد، اما در مورد مصدومیت‌ها باید تاکید کنم که تمام بازیکنان حرفه‌ای واترپلو یک آسیب دیدگی کهنه دارند و مصدومیت امری طبیعی برای بازیکنان است. صحبت‌های برخی از ملی‌پوشان باتجربه هم به خاطر دلسوزی و تعصبی است که به تیم ملی دارند، اما در کل نگرانی جدی بابت مصدومیت بازیکنان نداریم.

وی افزود: متاسفانه در این مسابقات هیچ کدام از لژیونرها را نداریم و بیشتر به بازیکنان جوان اعتماد شده است، چرا که هدف اصلی‌مان کسب مدال در بازی‌های آسیایی است. رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی فرصت خوبی برای محک زدن جوانان پیش از بازی‌های آسیایی است. با وجود مصدومیت‌ها و غیبت لژیونرها با ۶۰-۷۰ درصد آمادگی راهی سنگاپور خواهیم شد و به کسب سهمیه لیگ‌ جهانی هم امیدواریم.

سرمربی موقت تیم ملی واترپلو درخصوص مسابقاتی ‌‌که در سنگاپور برگزار می‌شود، اظهار کرد: رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی در ۲ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و ما با رقیب سنتی‌مان یعنی قزاقستان در یک گروه قرار داریم. ۳ تیم سهمیه لیگ‌ جهانی واترپلو را خواهند گرفت و هرچند کلا ۱۲ روز است که تیم را تحویل گرفته‌ام، اما امیداریم ایران هم یکی از این تیم‌ها باشد.

خاکبان در مورد وضعیت ادامه همکاری با چیریچ، گفت: وی یکی از بهترین مربیان جهان به شمار می‌رود و علاوه بر تعصبی که به واترپلوی ایران دارد، بسیار علاقه‌مند به ادامه همکاری است، اما شاید این بار نوع همکاری به گونه‌ای دیگر باشد. ممکن است به دلیل قراردادی که چیریچ با باشگاه المپیاکوس دارد به عنوان سرمربی در کنار ما نباشد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی در سنگاپور صحبت‌های نهایی با چیریچ خواهد شد و به احتمال زیاد او به عنوان مدیرفنی تیم ملی همکاری خود را ادامه دهد و یک مربی ایرانی، سرمربی تیم ملی شود. در غیر اینصورت و عدم توافق با چیریچ هدایت تیم ملی به سرمربی خارجی سپرده خواهد شد و چند گزینه خوب از کشور‌های صربستان و بلوک شرق را برای حضور روی نیمکت تیم ملی مدنظر داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *