رشد ۸ درصدی صنعت در ۹ ماهه اول سال

12:16 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۸ درصدی صنعت در ۹ ماهه اول سال
وزیر صمت با اشاره به آمار‌های بانک مرکزی در خصوص رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف گفت: در بخش تولید، اشتغال و دانش‌بنیان رشد مطلوبی داشته‌ایم و امیدورایم این روند در سال آینده ادامه یابد.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با رشد صنعت در سال‌جاری گفت: براساس اعلام بانک مرکزی در ۹ ماهه سال‌جاری رشد بخش صنعت ۸ درصد بوده، در حالی که در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ این رشد ۳.۳ درصد بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: رشد اقتصادی در بخش معدن در ۹ ماهه سال‌جاری ۲.۹ درصد بوده که این عدد در ۹ ماهه اول سال گذشته منفی یک درصد بوده است.

به گفته وزیر صمت رشد بخش صنعت در فصل پاییز نیز ۱۱.۶ درصد بوده و در بخش سرمایه‌گذاری به بیش از ۲۸ درصد رشد پیدا کرده است.  

فاطمی‌امین گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار اشتغال گروه صنایع به بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده و دستیابی به این عدد مطلوب است.

وی همچنین از امضای توافق‌نامه وزارت صمت با معاونت علمی به ارزش بیش از ۴ هزار میلیاردتومان برای توسعه حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت: بیش از ۳۴ هزار قطعه در صنایع سنگین فولاد برای تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده است.  

وزیر صمت تصریح کرد: در بخش تولید، اشتغال و دانش‌بنیان رشد مطلوبی داشته‌ای مو امیدورایم این روند در سال آینده ادامه یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *