رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

افزایش ۲۲ درصدی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال/ افزایش تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته

10:30 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۹۳
افزایش ۲۲ درصدی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال/ افزایش تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۷ تن بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال فوت کرده اند که نسبت به سال گذشته ۵ نفر بیشتر شده است.

خبرگزاری میزان- جعفر میعادفر، در نشست خبری که در ساختمان سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: از یکم اسفند ماه تا ساعت ۸ صبح امروز ۲۴ اسفند ۴ هزار و ۳۶۸ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که مصدومیت ۳ هزار و ۵۵۷ تن مربوط به روز ۲۳ اسفند بوده است.

وی ضمن اشاره به افزایش ۲۲ درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته ادامه داد: ۸۱ درصد از حوادث مربوط به روز گذشته بوده و ۱۹ درصد آن‌ها از ابتدای اسفند ماه رخ داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: تا کنون ۲۷ تن بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال فوت کرده اند که نسبت به سال گذشته ۵ نفر بیشتر شده است.

میعادفر با بیان اینکه تهران و تبریز با ۸ فوتی و همدان و ارومیه با ۲ فوتی به ترتیب با بیشترین میزان فوت در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال مواجه بودند، افزود: ۳ هزار و ۴۵۳ نفر از آسیب‌دیدگان که ۷۹ درصد از مصدمان را تشکیل می‌دهند از آقایان و ۹۱۵ تن که ۲۱ درصد از مصدومان را تشکیل می‌دهند، از خانم‌ها هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۴۴ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال بین سنین ۶ تا ۱۸ سال بودند، توضیح داد: ۶۶ درصد از مصدومان از مواد محترقه استفاده می‌کردند، ۳۳ درصد از آن‌ها رهگذر بودند و یک درصد از آسیب‌دیدگان هم از نیرو‌های امدادی بودند.

وی گفت: ۲۲۹ تن در این حوادث دچار نقص عضو شدند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است و یک‌هزار و ۴۲۸ نفر هم دچار آسیب به چشم شدند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر شده است.

میعادفر با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان سوختگی نسبت به سال گذسته ادامه داد: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد مصدوم را داشتند و استان کهگیلویه و‌بویر احمد بدون مصدوم، ایلام با ۲ مصدوم و کرمان با ۵ مصدوم کمترین تعداد مصدوم را ثبت کردند.

خدمت‌رسانی ۲۶ هزار نیروی اورژانس در ایام نوروز

میعادفر در ادامه گفت: مأموریت نیرو‌های اورژانس از امروز همزمان با آغاز پیک اول سفر‌های نوروزی در کشور شروع می‌شود.

وی از آمادگی ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور برای خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی خبر داد و افزود: ۲۶ هزار نیروی اورژانس در مأموریت‌های نوروزی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: بیش از هزار بیمارستان کشور، در طرح سلامت نوروزی آماده خدمت به هموطنان و مسافران نوروزی است.

وی در رابطه با مشکلات و چالش‌های سازمان اورژانس اظهار کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان اورژانس، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ناوگان اورژانس کشور در بودجه سال آینده اختصاص یافته که ۱۵۰۰ میلیارد آن از محل عوارض سیگار و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز از محل عوارض شخص ثالث تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با این بودجه می‌توانیم ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس بخریم که به نظر می‌رسد زودتر از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ این تعداد آمبولانس وارد ناوگان اورژانس نشود.

وی همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور، گفت: از محل مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت، ۳ هزار و ۷۵۰ نفر سهم اورژانس ۱۱۵ کشور است که امیدواریم با برگزاری آزمون، هر چه زودتر این تعداد نیرو را جذب کنیم.

میعادفر با عنوان این مطلب که همچنان مشکل سوخت ناوگان اورژانس ادامه دارد، گفت: بیشترین مشکل سوخت اورژانس در سیستان و بلوچستان است و بار‌ها درخواست کردیم سهمیه سوخت ما را افزایش دهند.

میعادفر درر خصوص حضور بانوان در مأموریت‌های اورژانس، گفت: در تهران ۴ پایگاه اورژانس بانوان داریم که از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ فعال هستند.

وی با اعلام اینکه در کلانشهر‌ها آمادگی داریم پایگاه‌های اورژانس بانوان را فعال کنیم، افزود: مهم‌ترین مشکل ما کمبود فضای فیزیکی برای احداث پایگاه اورژانس است.

به گفته میعادفر، پایگاه‌های اورژانس بانوان سه نفره است که ۲ خانم و یک آقا در آن فعال هستند.

وی با بیان این مطلب که حدود ۲۰۰ خانم فارغ التحصیل فوریت‌های پزشکی داریم، افزود: بانوان به همه مأموریت‌های اورژانس اعزام می‌شوند و این طور نیست که تفکیک زن و مرد صورت گیرد.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *