رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات میدانی یمن؛ شکار ۳۵ نیرو‌های مزدور سعودی در شمال استان حجه با موشک‌های بالستیک هوشمند بدر؛ عملیات نیرو‌های ارتش و انصارالله برای ایجاد کمربندی دفاعی در جنوب استان تعز

16:06 - 04 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۳۶۶
از شمال غرب کشور یمن خبر می‌رسد، درگیری نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با نیرو‌های مزدور سعودی در محور‌های شمالی استان «الحجه» همچنان ادامه دارد.

آخرین تحولات میدانی یمن؛ شکار 35 نیروهای مزدور سعودی در شمال استان حجه با  موشک های بالستیک هوشمند بدر؛ عملیات نیروهای ارتش و انصارالله برای ایجاد کمربندی دفاعی در جنوب استان تعزبه گزارش گروه بین‌الملل ، از شمال غرب کشور یمن خبر می‌رسد، درگیری نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با نیرو‌های مزدور سعودی در محور‌های شمالی استان «الحجه» همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، بیشترین درگیری‌ها در محور‌های «حیران، الطوال و صحرای میدی» گزارش شده و همزمان یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای نیرو‌های یمنی مواضع نیرو‌های مزدور را به شدت هدف قرار می‌دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع نیرو‌های مزدور سعودی را در صحرای «میدی» نشانه رفتند و ضربات مهلکی را به آنان وارد کردند.

به گزارش میزان، در جریان شکار دقیق نیرو‌های یمنی، حدود ۳۵ تن از نیرو‌های مزدور از جمله «عبدالله القاضی» یکی از سرکرده‌های میدانی تیپ ۱۰۵ به هلاکت رسیدند و ۷۶ تن دیگر هم زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکیست، مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی نیرو‌های مزدور هم در این حملات منهدم شدند؛ به گفته یک منبع میدانی، نیرو‌های یمنی در این عملیات از موشک‌های بالستیک هوشمند «بدر» استفاده کردند.

بیش از ۸۵ درصد از استان حجه شامل مناطق شمال غرب، مرکزی، شرقی و جنوبی در کنترل نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله است، اما بخش‌هایی از صحرای «میدی» و مناطق «حیران و الطوال» در نزدیکی مرز‌های استان جیزان عربستان در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است.

از محور جنوب شرقی استان «تعز» و نزدیکی‌های مرز‌های استان «لحج» خبر می‌رسد، گروهی از نیرو‌های ویژه مقاومت انصارالله موفق شدند کاروانی از نیرو‌های مزدور سعودی را در بخش «حیفان» شناسایی و در کمین دقیق تله‌های انفجاری و حملات غافلگیرانه گرفتار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۵ خودروی زرهی و نفربر نیرو‌های مزدور در جریان عبور از مسیر آلوده به تله‌های انفجاری در بخش ن. حیفان» منهدم شدند و تمامی سرنشینان به هلاکت رسیدند.

گروهی دیگر از نیرو‌های یمنی هم حملات غافلگیرانه‌ای را علیه نیرو‌های مزدور سعودی در بخش «حیفان» انجام دادند و موفق شدند چند پایگاه نظامی و ایستگاه دفاعی را در منطقه «المفالیس» به کنترل درآورند.

ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش «حیفان» خود را به ورودی استان «لحج» برسانند و یک کمربندی دفاعی در جنوب استان تعز ایجاد کنند.

به گزارش میزان، حدود ۵۰ درصد از مساحت استان تعز شامل مناطق شمالی، شرقی و مرکزی در کنترل نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن است و نزدیک به نیمی دیگر از خاک این استان در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *