گفت‌وگو|

دامغانی: بهتر بود مهدوی و کاظمی هم به اردوی والیبال دعوت می‌شدند/ موسوی باید خویشتن‌داری بیشتری به خرج می‌داد

8:45 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۰۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دامغانی: بهتر بود مهدوی و کاظمی هم به اردوی والیبال دعوت می‌شدند/ موسوی باید خویشتن‌داری بیشتری به خرج می‌داد
کارشناس والیبال ایران گفت: طبیعی است که صابر کاظمی در این سن و سال و با این شرایط اقتصادی به فکر آینده خود و خانواده‌اش باشد.

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست تیم ملی والیبال و دعوت دوباره از امیر غفور و سیدمحمد موسوی، اظهار داشت: کاملا طبیعی است که عطایی در اعلام لیست تیم ملی با داورزنی هماهنگ باشد خوشبختانه تعامل خوبی بین فدراسیون و کادرفنی وجود دارد. در انتخاب بازیکنان مسائل فنی از سوی عطایی و برخی نکات غیرفنی از طرف رییس فدراسیون دخیل بوده است. بازیکنان دعوت شده توانایی‌های فنی بالایی دارند و هرکدام می‌توانند در مکان و زمان مناسب به تیم ملی کمک کنند. جز یکی، ۲ نفر بهترین بازیکنان والیبال در کشورمان دعوت شده‌اند. 

وی افزود: دعوت غفور و موسوی کاملا توجیه فنی دارد، زیرا هر دو نشان دادند که کیفیت لازم برای پوشیدن پیراهن تیم ملی را جدا از شرایط سنی‌شان دارند. برخی از دوستان معتقدند موسوی پس از قهر و خداحافظی پیش از رقابت‌های حساس قهرمانی جهان نباید دوباره به تیم ملی دعوت می‌شد، اما من معتقدم در تیم ملی نفرات مهم نیستند و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، هرچند بهتر بود موسوی با وجود کم و کاستی‌هایی که در آن مقطع دیده بود، خویشتن‌داری بیشتری به خرج می‌داد.

*سن غفور یا موسوی هنوز آنقدر بالا نرفته که به خاطرش کنار گذاشته شوند

این کارشناس والیبال تصریح کرد: سن غفور یا موسوی هنوز آنقدر بالا نرفته که به خاطر شرایط سنی کنار گذاشته شوند. برای نمونه لورنزو برناردی با وجود آنکه تمایلی به بازی برای تیم ملی ایتالیا در ۷-۸ سال آخر نداشت، اما تا ۴۲ سالگی بازیکن ثابت ایتالیا بود، زیرا هیچ جایگزین مناسبی در پست بلندزن نداشتند. به نظرم موسوی با عملکردش در لیگ نشان داد، می‌تواند ضعف نسبی در دفاع روی تور تیم ملی را پوشش دهد.

دامغانی با تاکید بر درخشش مهدی مهدوی در تیم شهداب یزد، تصریح کرد: مهدوی در ۲ سال اخیر نمایشی فوق‌العاده در لیگ داشته و توانسته دو سال متوالی با شهداب یزد قهرمان لیگ برتر شود. مهدوی یکی از بهترین پاسور‌های آسیاست و اگر در زمان حضورش در تیم ملی پاسور‌هایی مانند امیر حسینی یا سعید معروف نبودند، پاسور اول تیم ملی بود. مهدوی جدا از شایستگی فنی از نظر مدیریتی هم می‌توانست بازیکنان را کنترل کند.

*عطایی می‌توانست نگاه مهربانانه بیشتری به کاظمی داشته باشد

پیشکسوت والیبال کشورمان در واکنش به عدم دعوت از صابر کاظمی، اظهار کرد: اگر بهروز عطایی نگاه مهربانانه بیشتری داشت، می‌توانست صابر کاظمی را که تا سال پیش یکی از بهترین پشت خط‌زن‌های ایران و جهان بود را دعوت کند. گاهی اوقات باید خودمان را جای یک بازیکن بگذاریم و طبیعی است که وی در این سن و سال و با این شرایط اقتصادی به فکر آینده خود و خانواده‌اش باشد. تا جایی که اطلاع دارم کاظمی با دو قرارداد اخیرش در امارات و کویت تقریبا ۱۷ میلیارد تومان پول گرفته است و با این پول می‌تواند در آینده بدون دغدغه والیبال بازی کند. من‌هم قبول دارم کاظمی افت داشته، اما با دعوت به اردوی تیم ملی انگیزه مضاعفی می‌گرفت و از طرفی دیگر رقیب جدی برای دیگر پشت خط‌زنان بود. 

دامغانی در پایان درباره تک بازی برگزار شدن فینال لیگ برتر والیبال، خاطرنشان کرد: یک سری تصمیمات پیش از آغاز لیگ گرفته می‌شود، هرچند نمایندگان باشگا‌ه‌ها در جلسه پیش فصل با تک بازی بودن فینال موافقت کرده بودند، اما بهتر بود مسئولان سازمان لیگ وقتی کیفیت لیگ را دیدند، کمی انعطاف به خرج می‌دادند و با نظرسنجی دوباره از تیم‌های حاضر در پلی‌آف بازی فینال را به صورت ۲ برد از سه بازی برگزار می‌کردند. تک بازی بودن باعث شد فینالی بسیار سرد، بی‌روح و یک طرفه‌ای ببینیم. بازیکنان جوان‌تر تیم هراز آمل در تک بازی فینال اسیر تجربه بازیکنان شهداب شدند و اگر بازی دومی بود قطعا فینال باکیفیت‌تر و تماشایی‌تری را می‌دیدیم. این فینال تک بازی به هیچ وجه در سطح لیگ برتر نبود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *