سیاست‌های استعماری عامل چالش‌های بی‎شمار برای بومیان کانادا

12:33 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های استعماری عامل چالش‌های بی‎شمار برای بومیان کانادا
بومیان در جامعه کانادا با چالش‌های بسیاری مواجه هستند اما دولت این کشور توجهی به این موضوع ندارد.

خبرگزاری میزان - داده‌های آماری کانادا نشان می‌دهد که تبعیض علیه افراد بومی در سراسر این کشور در حال افزایش است.

به گزارش «گلوبال نیوز»، «کال آلبرایت»، مدیر اجرایی مرکز دوستی بومیان «کملوپس»، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد یک حادثه نژادپرستانه در هتلی در ونکوور، گفت: کانادایی‌ها به دنبال نژادپرستی ضد بومی هستند و به گونه‌ای آماده هستند که کلیشه‌های نادرست درباره مردم بومی را باور کنند.

هنگامی که مردم بومی نیاز به حمایت دارند، اغلب با واکنش‌های منفی مواجه می‌شوند و کارشناسان می‌گویند که این امر تا حدودی مربوط به تصورات غلط رایج و کلیشه‌هایی است که در مورد مردم بومی وجود دارد.

مواجهه منظم با اظهارات نژادپرستانه و کلیشه‌ها می‌تواند به سلامت روان منفی و چالش برای بومیان منجر شود. 

باید توجه داشت که چگونه استعمار شهرک‌نشینان اروپایی و بسیاری از سیاست‌های دولت کانادا برای خلع ید و حذف مردم بومی تلاش کردند.

دولت کانادا می‌خواست مردم بومی دیگر وجود نداشته باشند و راهی که آن‌ها انجام دادند این بود که سیستم مدارس مسکونی را راه اندازی کردند.

آن‌ها می‌خواستند بومیان (مردم) را با از بین بردن فرهنگ، سنت‌ها و زبان بومی از طریق نسل‎کشی فرهنگی، حذف کنند و علاوه بر سیستم مدارس شبانه‌روزی برای کودکان بومی، بسیاری از اقدامات دیگر برای سرکوب و یکسان سازی اجباری وجود دارد.

جابه‌جایی اجباری جمعیت‌های بومی، غیرقانونی کردن فعالیت‌های بومیان، سیستم گذرگاهی که رفت و آمد مردم بومی را محدود می‌کرد و ساختار‌های دولتی که در قانون مشخص شده از جمله اقدامات علیه بومیان در طول سالیان به شمار می‌رود.

این ایده که هر فرد بومی به حقوق قانونی خود دسترسی دارد، بخشی از یک افسانه است که از سوی مهاجران اروپایی در کانادا درست شده است، اما در واقع بومیان «متیس» و «اینوئیت» به بسیاری از حقوق اساسی خود دسترسی ندارند.

این موضوع در سالیان طولانی همواره وجود داشته و دولت کانادا با وجود مطرح کردن وعده‌های بسیار، تغییری در این وضعیت ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *