رحیمی: مشکل محرومیت ساعی حل شده/ ۲۰ کشور به داوری‌ها در مکزیک معترض بودند

11:30 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۲۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رحیمی: مشکل محرومیت ساعی حل شده/ ۲۰ کشور به داوری‌ها در مکزیک معترض بودند
مدیر تیم‌های ملی تکواندو گفت: هادی ساعی برای مسابقات گرنداسلم به عنوان رییس فدراسیون حاضر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - اصغر رحیمی، مدیر تیم‌های ملی در نشست خبری امروز(سه‌شنبه) فدراسیون تکواندو صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*در مسابقات مکزیک اعتراضات خیلی زیاد بود و مربیان یک گروه تلگرامی درست کردند و با هم در خصوص داوری‌ها تبادل نظر می‌کردند و حداقل ۲۰ کشور برتر دنیا به داوری اعتراض داشتند.

*ساعی و من اعتراض کردیم به بازی متین رضایی و رقیب ترکیه‌ای که مدال المپیک دارد و فردا آن روز اعلام کردند ساعی یکسال محروم است. با فدراسیون جهانی مذاکره کردیم و جلسه مفصلی داشتیم. در سطح بین‌الملل کار حقوقی کردیم و من یادم نمیاد که ایران در دادگاه بین‌المللی ورزش موفق باشید.اعلام کردیم در فدراسیون جهانی قانونی‌نداریم که بتوانند رییس فدراسیون را محروم کنند و اینکه بخواهید طبق منشور المپیک کسی را محروم کنید باید دفاعیات او را بشنوید. شما دارید کاری می‌کنید با ioc مذاکره کنیم. ضمن اینکه هیچ سیستم اعتراضی در مسابقات نداریم، خواستم روش قانونی اعتراض به ما بگویند، چون هیچ روشی نداشتند.

*اتفاقات بدتر این بود که خود مسئولان مسابقات درخصوص اعتراضات و شکایات احتمالی رای می‌دادند و خودشان هم خودشان را تبرئه می‌کردند. در تاریخ ۲۰ نوامبر حکم محرومیت ساعی را یک سال اعلام کردند و گفتند او می‌تواند به عنوان رییس فدراسیون تمام فعالیت‌هایش را انجام دهد، اما خود را از حضور در مسابقات محروم کرده بودند. دنبال رفع مشکل نبودیم و میخواستیم حل مشکل کنیم. رشته المپیکی را نمی‌توان با قوانین داخلی مدیریت کرد.

*تمام دلایل را اعلام کردیم و منتظر شدیم در تاریخ ۱۷ ژانویه در اولین جلسه هیات اجرایی فدراسیون جهانی در ۲۰۲۳ موضوع و مباحث ما را داخل جلسه خود بردند. قرار شد ساز و کاری ترسیم بشود که از ۹۸ نفر ۸۹ رای معتبر و قابل ثبت بود که ۸۷ نفر گفتن قوانین قبلی حذف بشود و اعتراض ما به تکواندو دنیا کمک کرد.

*الان همه خوشحال هستند که یک قانونی تصویب خواهد شد و هادی ساعی هم برای مسابقات گرنداسلم به عنوان رییس فدراسیون حاضر خواهد شد و هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد و کاملا مشکل حل و فصل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *