اربابی: با تغییر هوگو از زیبایی تکواندو کم شد/ در اعزام داوران به مسابقات نقشی نداریم

10:55 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۰۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
اربابی: با تغییر هوگو از زیبایی تکواندو کم شد/ در اعزام داوران به مسابقات نقشی نداریم
رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: سال گذشته سیستم داوری تغییر کرد تا تکواندو تماشاگرانش را از دست ندهد.  

خبرگزاری میزان - شهرام اربابی، رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) با حضور هادی ساعی برگزار شد، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*نقش داور در تمام مسابقات مهم است و داوران باید به پای بازیکنان برسند تا قضاوت درستی داشته باشند. با تغییر هوگو، سبک مبارزه تکواندو نیز تغییر کرد و بازیکنان نیز خودشان را به این مساله تطبیق داده تا به امتیاز برسند و همین امر موجب شد تا تکواندو دیگر زیبا نباشد.

*سال گذشته سیستم داوری تغییر کرد تا تکواندو تماشاگرانش را از دست ندهد.  

*اینکه از رئیس قبلی کمیته داوران انتقاد می‌شد چرا به تمام مسابقات اعزام می‌شود، یک اشتباه است و بنظرم باید او همیشه همراه تیم ملی باشد چراکه قوانین بین‌المللی همواره تغییر می‌کند.  

*اگر اتحادیه آسیا، ۲ نفر را دعوت کند که یک نفر باید رییس کمیته داوران باشد. ما تلاش می‌کنیم سه سهمیه بگیریم. این کار را برای قهرمانی آسیا انجام دادیم و حتی خودم در بین سه داور اعزامی نبودم. اگر می‌خواهیم روابط حفظ شود می‌بایست در مسابقات باشیم تا کرسی بگیریم. اما باید فکر کنیم تا دیگر داوران توانمند هم اعزام شوند.

*کمیته داوران هیچ نقشی در اعزام داوران به مسابقات جهانی و پیکار‌های اوپن ندارد. اتحادیه آسیا هر سال، ۱۵ اسم داوران جوان را از ما می‌گیرد و خودش برای مسابقات گزینش می‌کند. در فدراسیون جهانی نیز بر اساس عملکرد فعالیت داوران، آنان گزینش می‌شوند. بسیاری از داوران با هزینه خودشان اعزام می‌شوند.

*برای المپیک توکیو هیچ داوری از ایران برای ۶۰ نفر ابتدایی انتخاب نشدند، اما اکنون من و خانم باقری برای مرحله اول دعوت شدین تا در جهانی و رویداد‌های بین‌المللی قضاوت کنیم و در نهایت از این ۶۰ نفر، ۲۶ داور برای حضور در المپیک پاریس گزینش می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *