گفت‌وگو|

افشاردوست: سومین حضور در المپیک افتخاری برای غفور و موسوی است/ حواشی گذشته را نبش قبر نکنیم

8:45 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۱۷
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
افشاردوست: سومین حضور در المپیک افتخاری برای غفور و موسوی است/ حواشی گذشته را نبش قبر نکنیم
مربی تیم ملی والیبال گفت: حضور غفور و موسوی می‌تواند برگ برنده تیم ملی والیبال باشد. 

محمود افشاردوست در گفت‌‎وگو با میزان، درباره دعوت دوباره از بازیکنانی مانند امیر غفور و سیدمحمد موسوی آن هم پس از قهر این بازیکن پیش از مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: به نظرم نباید مسائل و حواشی مربوط به گذشته را نبش قبر کنیم و باید رو به جلو نگاه کنیم. تیم ملی در سال آینده مسابقات سخت و مهمی مانند لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک را پیش رو دارد و نیاز است که همه خانواده والیبال از بازیکن و مربی گرفته تا رسانه‌ها دست به دست هم دهند تا تیم ملی موفق‌تر باشد. به نظرم استفاده از همه ظرفیت‌های والیبال راه درست و منطقی است که فدراسیون والیبال و بهروز عطایی در پیش گرفته‌اند تا به اصلی‌ترین هدف‌مان یعنی سومین صعود متوالی به المپیک را تجربه کنیم. 

وی افزود: غفور و موسوی امسال در لیگ نشان دادند که همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده‌اند و می‌توانند در بازی‌های حساس و دشوار عصای دست کادرفنی باشند. هر دو بازیکن بسیار توانمند هستند و پیشینه بسیار درخشانی در تیم ملی دارند و به نظرم باتوجه به شرایط خاص و حساس تیم ملی در سال آینده دعوت از غفور و موسوی تصمیم درستی بوده است. 

مربی تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه چه راهکاری برای مدیریت این بازیکنان شاخص باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: بازیکنانی مانند غفور، موسوی، عبادی‌پور و دیگر لژیونر‌های تیم ملی کاملا حرفه‌ای هستند و به واسطه سال‌ها حضور در تیم ملی و بازی در تیم‌ها و لیگ‌های سرشناس جهان، شرایط فعلی تیم ملی را به خوبی درک می‌کنند. اتفاقا معتقدم که با توجه به پیش رو بودن المپیک هیچ حاشیه‌ای پیش نخواهد آمد، چرا که در سال منتهی به المپیک قرار داریم و قطعا سومین حضور در المپیک برای بازیکنانی مانند غفور و موسوی افتخار شخصی بزرگ و تکرار نشدنی به شمار می‌رود که به ندرت ورزشکاران در رشته‌های مختلف به چتین افتخاری دست می‌یابند. 

افشاردوست تصریح کرد: باید از هر بازیکن به نسبت توانایی و شرایط سنی‌اش آن هم در جا و زمان درست استفاده شود. به نظرم حضور غفور و موسوی می‌تواند برگ برنده تیم ملی والیبال باشد. 

وی در پایان درمورد تک بازی برگزار شدن فینال لیگ برتر والیبال، خاطرنشان کرد: لیگ بسیار باکیفیتی و مهیجی بود که تقرییا ۷-۸ تیم برای قهرمانی و کسب سکو شانس داشتند. در بازی فینال شهداب بسیار کم اشتباه‌تر ظاهر شد و در نهایت به قهرمانی رسید، اما به نظرم برای لیگی با این کیفیت بالا بهتر بود فینال به صورت ۲ برد از سه بازی برگزار شود تا هم قابلیت بازیکنان و تیم‌ها به خوبی نشان داده شود و هم بینندگان از یک فینال تماشایی لذت بیشتری ببرند. اختلاف نظری هم بین باشگاه‌ها و مسئولان سازمان لیگ در این باره بود که امیدواریم از فصل آینده تصمیمات در جهت افزایش کیفیت لیگ باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *