تصویر غروب خورشید از مریخ

15:42 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۳۸۶
تصویر غروب خورشید از مریخ
بالگرد «نبوغ» در خلال چهل و پنجمین پرواز در سطح سیاره سرخ تصویری از غروب خورشید گرفته است.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از اسپیس نوشت: هلیکوپتر نبوغ ناسا اخیراً برای چهل و پنجمین بار در آسمان مریخ پرواز و تقریباً ۰.۵ کیلومتر را طی کرد و در این فرآیند عکسی زیبا از غروب خورشید در سیاره سرخ گرفت.

نبوغ هنوز هم در حال انجام پرواز‌های کوتاه در اطراف دهانه جیزرو مریخ است و به جمع آوری اطلاعات بسیار فراتر از طول عمر عملیاتی خود ادامه می‌دهد. این بالگرد با مریخ نورد پرسی به سیاره سرخ ارسال شد و در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) روی جیزرو فرود آمد.

نبوغ برای اولین بار دو ماه بعد از ارسال در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) پرواز کرد و فراتر از انتظارات ناسا، مأموریت آن گسترش یافت تا در جستجوی نشانه‌هایی از حیات در مریخ و جمع‌آوری نمونه خدمت کند. این بالگرد اکنون در مجموع ۴۶ بار به اندازه ۱۰.۱ کیلومتر پرواز کرده است.

تصویر غروب خورشید از مریخ

این عکس، خورشید را نشان می‌دهد که کمی بالای افق تپه‌ها در دوردست رخ می‌نماید و در ۷۱۴ مین روز مریخی توسط نبوغ شکار شده است. پرتو‌هایی که در سراسر عکس می‌درخشند به روشن کردن منظره‌ای از شن و سنگ‌ها در داخل دهانه جیزرو کمک می‌کنند و تقریباً شبیه عکسی است که از یک بیابان روی زمین می‌توان گرفت.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *