شکست تجاوز عربستان به یمن از نگاه برخی رسانه های عربی

9:32 - 02 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۰۳۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: شکست عربستان در تجاوز به یمن که فقط صدها شهید، ده ها زخمی و تخریب زیر ساختارهای اقتصادی برجا گذاشته، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

: شکست عربستان در تجاوز به یمن که فقط صدها شهید، ده ها زخمی و تخریب زیر ساختارهای اقتصادی برجا گذاشته، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

به گزارش ، روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی به مناسبت پایان تجاوز نظامی ائتلاف به اصطلاح عربی به یمن نوشت: عربستان در تجاوز نظامی به خاک یمن و همراه کردن کشورها با خود شکست سختی خورد.

الاخبار پس از اذعان ائتلاف به اصطلاح عربی به شکست عملیات نظامی بر ضد انقلاب یمن با وحشیانه خواندن حملات هوایی به خاک یمن که به شهادت ده ها تن از مردم این کشور انجامید، نوشت: عربستان پس از تحرکات نیروهای کمیته های مردمی در مرزهای این کشور از خود ضعف نشان داده و به سانسور رسانه ای دست زد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به اینکه پس از کشته شدن چند نظامی عربستان در مرزهای یمن در این کشور حالت فوق العاده اجرا شد افزود: ریاض نیروهای گارد ملی خود را برای اعزام به مناطق مرزی به خدمت فراخواند.


روزنامه الاخبار همچنین مخالفت مصر، پاکستان، اردن و سودان برای حمله زمینی به یمن را شکستی برای عربستان در همراه کردن این کشورها با خود دانست.

در همین حال پایگاه خبری العهد وابسته به حزب الله لبنان در مطلبی نوشت عربستان پس از نزدیک به 2415 حمله هوایی به خاک یمن شکست فاحشی متحمل شد.

العهد اضافه کرد: رژیم آل سعود پس از گذشت سه هفته از تجاوز به یمن پایان عملیات نظامی را اعلام کرد و اظهارات مقامات این کشور تنها به تهدید منحصر شد.

پایگاه خبری وابسته به حزب الله لبنان نوشت تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به یمن نه تنها به تضعیف انصارالله منجر نشد بلکه جایگاه این جنبش مردمی را ارتقا داد.

پایگاه خبری "پانوراما" هم گزارش داد: عربستان در هیچ یک از اهداف خود مانند حفاظت از مشروعیت "عبد ربه منصور هادی"، خلع سلاح انصارالله و عقب نشینی نیروهای این جنبش از شهرهای یمن موفقیتی به دست نیاورد.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی السفیر نیز اعلام کرد که تجاوز عربستان به یمن شکست خورده و فقط صدها کشته و دهها زخمی بر جا گذاشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *