با تلاش شورای حل اختلاف خراسان جنوبی ۴ محکوم به قصاص در سال گذشته به زندگی بازگشتند

15:09 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۲۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با تلاش شورای حل اختلاف خراسان جنوبی ۴ محکوم به قصاص در سال گذشته به زندگی بازگشتند
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف صلح یاران ستاد صبراستان ۴ پرونده قصاص به صلح و سازش ختم شد.

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد در گفت‌وگو با میزان  با بیان اینکه برقراری صلح و سازش میان افراد یکی از اهداف عدالت ترمیمی است اظهار کرد: قصاص هرفرد مشکلات بسیاری را برای آینده خانواده و اطرافیان و به دنبال دارد در حالی که پس از عفو و سازش امید است تا بهبودی روابط طرفین دعوا که معمولا در یک منطقه زندگی می‌کنند شکل بگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف صلح یاران ستاد صبراستان ۴ پرونده قصاص به صلح و سازش ختم شدو این محکومین به زندگی بازگشتند.

وی با اشاره به نقش صلح و سازش در پیشگیری از جرایم وآسیب‌های اجتماعی متعاقب اجرای یک حکم ادامه داد: انجام حل و فصل اختلافات به شکل ریشه‌ای در شورای حل اختلاف و ستاد صبر و اختصاص ظرفیت محاکم به صلح و سازش و حل اختلافات، از به وجود آمدن اختلافات بعدی و تشکیل چندین پرونده متعدد دیگر جلوگیری می‌کند و این امر مورد رضایت خداوند ومردم است. فرهنگ عفو گذشت یک رویکرد اسلامی و الهی است فراتر از قانون می‌تواند به حل بسیاری از منازعات بین اقوام و طوایف کمک کند، هر چه این موضوع را به شکل مردمی برگزار کنیم، اثرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد از تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران ستاد صبر و متنفذین استان و سازمان‌های مردم نهاد و موسساتی که در زمینه صلح و سازش فعالیت دارند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید شاهد ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه و افزایش آمار در این زمینه باشیم.بدون شک تقویت روحیه صلح و سازش در جامعه پیوند‌های عاطفی و ایمانی بین اقشار مختلف مردم را مستحکم‌تر می‌کند، افرادی که زمینه برقراری فرهنگ گذشت را در جامعه فراهم می‌آورند در پیشگاه خداوند متعال از منزلت و قرب بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *