رویترز: توافق عربستان و ایران شکستی برای اسرائیل و زنگ خطری برای آمریکاست

9:13 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۴۶
رویترز: توافق عربستان و ایران شکستی برای اسرائیل و زنگ خطری برای آمریکاست
رویترز در مطلبی می‎گوید که توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط کابینه رژیم صهیونیستی را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - تنش‌زدایی عربستان و ایران تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای منزوی کردن تهران را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش «رویترز»، برخی کارشناسان معتقدند نگرانی شدیدتر برای رژیم صهیونیستی این است که توافق روز جمعه با میانجیگری چین بین عربستان و ایران نشان می‌دهد که آمریکا درست زمانی که کابینه نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد، در منطقه تسلیم شده است. 

«مارک دوبوویتز»، مدیر عامل بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» در واشنگتن درباره این توافق، گفت: این اقدامی درخشان از سوی چین و ایران برای تضعیف عادی‌سازی روابط عربستان-آمریکا و عربستان-اسرائیل است.

به گفته وی، این توافق تلاش‌های آمریکا و اسرائیل را برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای به منظور مقابله با ایران تضعیف می‌کند.

در همین حال، مشکلاتی در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارد.

دولت «جو بایدن» که هنوز «نتانیاهو» را به کاخ سفید دعوت نکرده، نگرانی شدید غیرمعمولی را در مورد ائتلاف افراطی او ابراز کرده است.

نتانیاهو همچنین با اعتراضات گسترده بی‌سابقه‌ای در اراضی اشغالی علیه تلاش‌های او برای بازنگری قضایی مواجه است. 

«آموس یادلین»، رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، می‎گوید که تنش‌زدایی عربستان و ایران باید زنگ خطری برای این رژیم باشد.

به گفته او، تمرکز بر اصلاح قضایی، که این رژیم را از هم می‌پاشد و نتانیاهو را در همه ابعاد تضعیف می‌کند، نشان دهنده گسست عمیق بین نتانیاهو و روند‌های ژئوپلیتیک بین‌المللی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *