کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مساجد فعال از محل درآمد حاصل از افزایش فروش نفت

9:04 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۴۳
کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مساجد فعال از محل درآمد حاصل از افزایش فروش نفت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بندی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مساجد فعال گفت: این کمک از محل افزایش فروش نفت پرداخت می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام  خانه ملت، حجت الاسلام حسین میرزایی با اشاره به تصویبِ بندی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مساجد کشور اظهار کرد: اگر یک مسجد فعال در یک محله داشته باشیم، این مسجد اختلافات خانوادگی افراد را حل می‌کند، تعداد پرونده‌های قوه قضاییه را کاهش می‌دهد، گروه‌های جهادی را به وجود می‌آورد تا کمک‌های مومنانه سامان یابد و زمینه ساز گسترش اخلاق و معنویت می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور مساجد در هر محله‌ای زمینه کسب حلال است که به تبع آن برکت و شکوفایی اقتصادی فراهم می‌شود؛ مسجد بستر بسیار مناسبی برای حل اختلافات و نزاع است به همین دلیل مسجد برکات زیادی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از توصیه‌های حضرت امام خمینی (ره) که در طول دهه‌های بعد کمتر به آن توجه و عمل شده، رسیدگی به مساجد است چرا که ایشان فرمودند مساجد سنگر است و سنگر‌ها را حفظ کنید.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این نقش و جایگاه مساجد، پیشنهاد دادیم در لایحه بودجه سال آینده به مساجدی که حداقل دو نوبت در شبانه روز نماز‌های یومیه در آن‌ها به جماعت برگزار می‌شود، ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود. این اعتبار از افزایش درآمد فروش نفت است یعنی اگر درآمد حاصل از فروش نفت افزایش نداشته باشد، این کمک به مساجد پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *