دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه

21:21 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۰۹
دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به منظور رایزنی درخصوص آخرین تحولات یمن در تهران به سر می‌برد با مشاور ارشد وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان_ هانس گروندبرگ که جهت رایزنی پیرامون آخرین تحولات یمن در راس هیاتی در تهران به سر می‌برد با علی اصغر خاجی دیدار و  طی آن آخرین وضعیت گفتگو‌های سیاسی، چشم انداز صلح و تبادل اسرا در این کشور را مورد بحث و گفتگو  قرار داد. 

خاجی در این دیدار، ضمن تشریح تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع محاصره مردم، برقراری آتش بس و صلح عادلانه در یمن، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه حل نظامی نداشته و حل این بحران بایستی از طرق مسالمت آمیز و گفتگو‌های سیاسی انجام بگیرد. 

وی همچنین‌  با  تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، تصریح کرد: بهبود شرایط انسانی یمن میبایستی در اولویت فعالیت‌های سازمان ملل و دیگر بازیگران در این کشور قرار بگیرد. 

گروندبرگ نیز با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط دوجانبه، این رویداد را دارای تبعات مثبت برای تمامی کشور‌های منطقه از جمله یمن ارزیابی کرد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *