درباره روندها، نوآوری‌ها و چالش‌های صنعت خودرو در جهان چه می‌دانیم؟

20:16 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۱۸۵
درباره روندها، نوآوری‌ها و چالش‌های صنعت خودرو در جهان چه می‌دانیم؟
در این مطلب به برترین روندها، نوآوری‌ها و چالش‌های صنعت خودرو اشاره شده است.

خبرگزاری میزان - صنعت خودرو صنعتی است که دائماً در حال تغییر است تا خواسته‌های مصرف‌کنندگان، پیشرفت‌های فناوری، خلاقیت‌های نوآورانه، راحتی و مهم‌تر از همه، رقابت دائمی در بین شرکت‌های خودرویی برای پیشی گرفتن از یکدیگر را برآورده کند. 

به گزارش «فین تک»، صنعت خودرو باید با پرداختن به گرایش‌های مختلف که به مرور زمان پیش می‌آیند، سرمایه‌گذاری کرده و از ایده‌های نوظهور نهایت استفاده را ببرد. این روند‌های خودرویی، پویایی و ساختار کلی صنعت را تعیین می‌کند. 

در ادامه به تکنولوژی‌ها و روند‌هایی خودرویی برتر پرداخته شده است.

ظهور خودرو‌های الکتریکی با فناوری دیجیتال


اثرات زیست‌محیطی ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل و مهم‌تر از آن تخلیه چنین منابعی، نیاز به معرفی خودرو‌های الکتریکی دارد. 

اذعان انبوه به وخامت طبیعت در حین استخراج سوخت و پیامد‌های استفاده از آن، دلیل اصلی ظهور وسایل نقلیه الکتریکی (EV) در سال‌های اخیر است. 

شرکت‌های مختلف خودرویی در سرتاسر جهان نیاز به ایجاد خودرو‌های برقی قدرتمند را برای برآورده کردن خواسته‌های مصرف‌کنندگان احساس کرده‌اند. همچنین، آن‌ها به ضرورت استفاده از خودرو‌های الکتریکی برای پایداری و حفاظت بهتر از سیاره پی برده‌اند. 

ما می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال جاری و در سال‌های بعد شاهد ظهور خودرو‌های الکتریکی بیشتر باشیم. 

رقابت بین شرکت‌های خودرویی قطعا باعث ظهور خودرو‌های برقی با آخرین فناوری‌ها و ویژگی‌های پیشرفته در سطح جهانی خواهد شد.

وسایل نقلیه خودران


اخبار دنیای خودرو‌های خودران در سال ۲۰۲۳ به عنوان خبر جدید در نظر گرفته نمی‌شوند و شرکت‌هایی مانند تسلا و گوگل قبلاً خودرو‌های خودران خود را در سال ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته‌اند.

تسلا در حال حاضر از این فناوری بهره می‌برد، اما می‌توان از آن در آمریکا استفاده کرد، آن هم نه در همه نقاط این کشور.

اما دوست‌داران خودرو می‌توانند امیدوار باشند که در آینده با پیشرفت هوش مصنوعی توسط شرکت‌های نوآور، شاهد رشد خودرو‌های خودران در سراسر جهان باشند. به عنوان مثال، Intvo، یک استارت آپ مستقر در آمریکا، یک فناوری پیش‌بینی رفتار عابر پیاده را برای ایمنی هم خودرو‌های خودران و هم عابران پیاده ابداع کرد. 

تلفیق هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به شرکت‌های خودروساز و مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا ناوگان را مدیریت کنند، وسایل نقلیه خودران را هدایت کنند، ایمنی رانندگان را بهبود بخشند و در بازرسی یا بیمه خودرو کمک کنند. این شرکت‌ها می‌توانند با حفظ کیفیت عالی و کاهش هزینه‌های تولید، تولید انبوه را تسریع بخشند. 

با این حال، پیاده سازی هوش مصنوعی در صنعت خودرو برای افراد عادی نیست و به نیروی کار واجد شرایط، امنیت داده بالا، زیرساخت‌های گران قیمت، نرم‌افزار و سایر پیچیدگی‌ها نیاز دارد. چالش اصلی همه، بومی‌سازی هوش مصنوعی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار عمومی با جمعیت‌شناسی، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. 

رابط هوشمند انسان و خودرو

خودرو‌ها یا وسایل نقلیه آینده با رویکردی آینده‌نگر به تعامل انسان و ماشین خواهند آمد و پس از چند سال به همان شکل باقی نخواهند ماند. 

رانندگان و مسافران می‌توانند تجربه یک وسیله نقلیه یکپارچه را داشته باشند و از سواری آن لذت ببرند. 

هوش مصنوعی و برنامه‌های نوآورانه خودرو، چشم‌انداز خودرو و نحوه تعامل رانندگان با خودرو را تغییر خواهند داد. کنترل‌های صوتی و بازخورد لمسی نحوه از این دست طرح‌ها به شمار می‌روند.

استفاده از چاپ سه بعدی

ما در سال ۲۰۲۳ و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده پرینت سه بعدی در صنعت خودرو خواهیم بود. این تکنولوژی کار شرکت‌های خودروساز را به طرق مختلف ساده می‌کند.

نمونه‌سازی با استفاده از این تکنولوژی می‌تواند موثر و زمان کمتری داشته باشد، زیرا شرکت‌ها می‌توانند قطعات موتور سفارشی شده را به راحتی و نسبتاً سریع چاپ کنند تا نمونه‌سازی را تسریع کنند.

مزیت دیگر چاپ سه بعدی این است که تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده خودرو به راحتی قابل دسترسی است، زیرا می‌توان هر قطعه یدکی را برای برآورده کردن نیاز‌ها چاپ کرد.

در نهایت، شرکت‌های خودروساز می‌توانند موتور‌های اثبات شده‌ای را با چاپ سه بعدی بسازند که بادوام، قوی و سبک هستند.

محصولات ساخته شده با فیبر کربن قابل اعتمادتر، مقرون به صرفه‌تر، مقاوم در برابر خوردگی و از نظر ابعادی پایدار هستند.

این فناوری‌ها و روندها، نوآوری و چالش‌های برتر صنعت خودرو با گذشت زمان تغییر خواهند کرد و برخی ممکن است محو شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هر سال گسترده‌تر شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *