سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد

بازدید از ۶۳ محله تهران در قالب چهارشنبه‌های فرهنگی/ جمع آوری دستفروشان پارک دانشجو و تئاتر شهر پس از تعطیلات نوروز

14:49 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۵۵
بازدید از ۶۳ محله تهران در قالب چهارشنبه‌های فرهنگی/ جمع آوری دستفروشان پارک دانشجو و تئاتر شهر پس از تعطیلات نوروز
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در چهارشنبه‌های فرهنگی پایتخت، ۶۳ محله مورد بازدید قرار گرفت که در این محلات از ۳۰ اماکن فرهنگی، از ۵ اماکن هنری، ۱۳ اماکن دینی و ۱۱ اماکن ورزشی بازدید‌های میدانی به عمل آمد.

خبرگزاری میزان - علیرضا نادعلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به چهارشنبه‌های فرهنگی در پایتخت، بیان کرد: از اسفند سال ۱۴۰۰ پس از مشورت با دبیران ستاد دینی، فرهنگی و هنری رویداد چهارشنبه‌های فرهنگی در تهران تبیین شد.

وی افزود: با حائز توجه قرار دادن آنچه که در حوزه فرهنگی در تهران رخ می‌دهد به این نتیجه رسیدیم تا چهارشنبه هر هفته به مناطق مختلف تهران به ویژه مناطق جنوبی پایتخت برویم و در خصوص مسائل فرهنگی آن منطقه اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار دهیم.

سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: ۱۱ منطقه را انتخاب کردیم به فراخور زمان به این مناطق سرکشی‌هایی انجام دادیم.

وی افزود: بازدید ۱۲ ساعته‌ای را برای این مناطق تعیین کردیم تا پروژه‌های فرهنگی و یا موقعیت‌های ویژه فرهنگی را در این مناطق مورد بررسی و بازدید قرار دهیم.

نادعلی تصریح کرد: نیمی از این مناطق مورد بازدید قرار گرفت و پس از بررسی موارد گزارشات و مسائل موجود در مناطق بازدید شده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازدید از مناطق مختلف تهران که در چهارشنبه‌های فرهنگی انجام شد، مجموعه‌های ورزشی تعطیل شده یا مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی مورد بررسی واقع شدند که در این بین توانستیم بسیاری از مجموعه‌ها را به گردش و فعالیت سابق خود بازگردانیم.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: از هنرمندان، فعالان ورزشی، گروه‌های جهادی، امامان جماعت در مساجد، مداحان، مسئولان سرا‌های پایتخت دعوت شد تا جلساتی در خصوص مناطق تهران در بحث امور فرهنگی و سیاست‌گذاری و تصمیم گیری در این رابطه برگزار شود.

نادعلی گفت: در چهارشنبه‌های فرهنگی پایتخت، در مجموع بازدید‌ها ۶۳ محله مورد بازدید قرار گرفت که در این محلات از ۳۰ اماکن فرهنگی، از ۵ اماکن هنری، ۱۳ اماکن دینی و ۱۱ اماکن ورزشی بازدید‌های میدانی به عمل آمد.

وی افزود: در خصوص بحث دست فروشان در تهران یک تعارضی داریم، از سویی قشری از مردم در جامعه برای امرار معاش خود و خانواده‌شان اقدام به بساط گری و دست فروشی می‌کنند، از طرفی برخی از مردم نیز از این دست فروشی و بساط گری در خیابان ناراحت هستند، لذا به طور کل مطالبات عمومی را مدنظر اقدامات خود قرار می‌دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مقرر شد تا پس از پایان ایام نوروز دیگر شاهد بساط گستری دست فروشان در تئاتر شهر و اطراف پارک دانشجو نباشیم. 

وی افزود: در خصوص بوستان‌های تهران باید به سمتی برویم که شرایط اجتماعی در پارک‌های شهر ایجاد شود و خانواده‌ها با خیال راحت به بوستان‌ها رفته و به تفریحات خود بپردازند.

نادعلی گفت: با کمک مجموعه فراجا به دنبال این هستیم تا بوستان‌های پایتخت نیز از وجود آسیب‌ها پاکسازی شوند.

وی افزود: اصل کار فرهنگی و اجتماعی توسط خود مردم انجام می‌شود و اصل هم بر این است که مردم در خصوص اقدامات پیش قدم باشد و فضا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در محلات باز شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص وضعیت پارک‌ها و آسیب‌های موجود در آن، اظهار کرد: در برخی از بوستان‌های ما معتادان وجود دارند و به بدترین شکل مواد مخدر استعمال می‌کنند یا خرده فروشان حضور دارند، در صورتی که مابقی شهروندان نیز در حال استفاده از بوستان‌ها هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *