گسترش راست افراطی در غرب و پیامدهای آن برای گروه‌های اقلیتی

10:07 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گسترش راست افراطی در غرب و پیامدهای آن برای گروه‌های اقلیتی
قدرت گرفتن راست افراطی می‌تواند پیامد‌های بسیاری را به‌خصوص برای گروه‌های اقلیتی به همراه دارد.

خبرگزاری میزان - نقض حقوق بشر و تبعیض در سال ۲۰۲۲، همراه با سناریو‌های احتمالی سوء‌استفاده در آینده می‌تواند ابعاد گسترده‌ای داشته باشد.

به گزارش «یوراکتیو»، از آنجایی که جنبش‌های راست افراطی در طول سال گذشته به روند صعودی خود ادامه دادند، تبعیض به یک مشکل بدتر برای مردم از فرهنگ‌ها و نژاد‌های مختلف در سراسر جهان تبدیل شد.

«جردن باردلا» در ۵ نوامبر برای به دست گرفتن سکان حزب راست افراطی فرانسه، که مخالف مهاجرت مسلمانان از آفریقا و خاورمیانه است، انتخاب شد؛ این حزب متعهد شد که در دوران «باردلا» که از سال ۲۰۱۹ عضو پارلمان اروپا بوده است، موضع ضد مسلمانان خود را حفظ کند.

دیوان دادگستری اروپا در ۱۴ اکتبر گذشته به نفع ممنوعیت روسری رای داد و به شرکت‌ها اجازه داد تا کارکنان را از ورود به محیط‌های کار در حالی که «علائم مذهبی، فلسفی یا معنوی» قابل مشاهده در شرایط خاصی بر تن دارند، منع کنند. این تصمیم نگرانی از ممنوعیت خودسرانه روسری توسط کارفرمایان در اروپا را افزایش داد.

در همین حال میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین از کشور خود خارج شدند و این امر منجر به موج جدیدی از مهاجرت شد؛ گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی بر رفتار متفاوت غرب با مهاجران از اوکراین و پناهجویان از کشور‌های دیگر مانند سوریه تاکید دارند.

تبعیض قومیتی در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه بحران پناهجویان و مهاجرت در رأس دستور کار قرار گرفت و تبعیض و جنایات نفرت انگیز علیه پناهندگان به یک مشکل جهانی تبدیل شده است.

همچنین سیاست‌های حزب ملی‎گرای هندو بهاراتیا جاناتا(BJP) در هند، که از سال ۲۰۱۴ در قدرت است، در عین حال به افزایش حملات علیه مسلمانان، بزرگترین اقلیت در این کشور منجر شده است.

به نظر می‌رسد آینده پناهندگان اوکراینی نیز نه‌تنها در اروپا بلکه در سایر نقاط جهان نیز یک مسئله مهم باقی خواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب راست‌گرای لیکود، با پیروزی در انتخابات زودهنگام، به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد و نگرانی‌ها در مورد نقض شدیدتر حقوق بشر را افزایش داد.

تصمیم دیوان دادگستری اروپا که به کارفرمایان اجازه می‌دهد «نماد‌های مذهبی، فلسفی و معنوی» قابل مشاهده را بر روی کارکنان ممنوع کنند، زمینه را برای ممنوعیت حجاب در محل کار فراهم کرده است؛ به ویژه در کشور‌هایی که افراط‌گرایان و راست افراطی در حال گسترش نفوذ هستند، می‌توان انتظار اختلافات بیشتر را در این زمینه داشت.

به طور خلاصه، به دلیل افزایش جنبش‌های راست‌گرا، اقلیت‌های مذهبی و قومی، همراه با پناهندگان، همچنان با تبعیض مواجه خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *