ورود سامانه بارشی به کشور از امروز/تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته

9:19 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۳۵
ورود سامانه بارشی به کشور از امروز/تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به کشور، بارش‌ها در جنوب غرب و در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان آغاز می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا هم علاوه بر این استان‌ها برای مناطقی از کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب همدان، استان مرکزی و جنوب اصفهان و استان‌های بوشهر و فارس هم این بارش‌ها به شکل رگباری و همراه با باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در استان‌های کرمان، یزد و مناطقی از اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی به شکل پراکنده ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز این شرایط را در جنوب کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شاهد هستیم، ادامه داد: با ورود سامانه بارشی از غرب بارندگی‌ها کل نوار غربی کشور را در بر می‌گیرد و روز پنجشنبه بارش‌ها به شکل پراکنده در شمال غرب و غرب مورد انتظار است.

رفیعی با اشاره به اینکه در سواحل دریای خزر و دامنه‌های و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان هم بارش‌های رگباری رخ می‌دهد، اظهار کرد:روز سه‌شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و امروز و فردا غرب دریای خزر متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر افزایش تدریجی ابر همراه با وزش باد پیش‌بیینی می‌شود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۹ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز به ۸ درجه بالای صفر رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *